Ogłoszenia > Łupy i system tworzenia

lvl 6
2013-12-30 13:55:50
Wprowadziliśmy do gry długo oczekiwany system tworzenia oraz łupów. Od teraz z walk z komputerem możesz liczyć na losowe, wartościowe łupy. Ponadto jest możliwość rozbicia niepotrzebnych kart na surowce, z których będziecie mogli stworzyć nowe, potężne jednostki!

Recepty na nowe karty znajdziecie w sklepie oraz będziecie mogli je zdobyć pokonując trenera na poziomie trudnym i wyższych. W przyszłości będzie można je zdobyć również w kampaniach.

W sklepie pojawiły się również klucze - pomogą Wam one otworzyć skrzynie pełne wartościowych łupów, które również zdobędziecie pokonując trenera i w innych elementach gry. Powodzenia!
lvl 6
2013-12-30 13:56:03
Szczegółowe wyjaśnienie nowych funkcjonalności

Łupy – zdobycze z walk

Łupy możemy zdobyć:
*pokonując trenera na poziomie trudnym lub wyższych
*niszcząc karty w trybie dekompozycji
*pokonując bossów w kampanii [w przyszłości]
*grając z innym graczem [w przyszłości]
*wygrywając turnieje [w przyszłości]

W łupie możemy zdobyć:
*skrzynie ze skarbem
*worki ze skarbem
*recepty do tworzenia nowych kart
*losowe karty

Dekompozycja – rozkład kart

Karty można rozkładać na surowce w konfiguracji talii. Należy zaznaczyć „Tryb dekompozycji” i klikać na karty, które chcemy rozłożyć. Otrzymane z tego procesu surowce znajdziecie również w konfiguracji talii.

Im lepsza karta, tym większa szansa na bardziej wartościowy surowiec. Surowce są niezbędne do tworzenia kart przy pomocy recept.

Crafting – system tworzenia

Surowce zdobyte z dekompozycji mogą być użyte do tworzenia nowych kart. Recepty możemy zdobyć pokonując trenera lub ze skrzynek i toreb łupów. Wybrane przepisy będą też dostępne w sklepie.

Aby wykonać receptę należy zgromadzić wymagane w jej przepisie surowce, karty oraz ewentualnie spełnić inne wymagania (poziomu, przejścia kampanii). Po wykonaniu recepty nowa karta pojawi się w konfiguracji talii.


#Edytowany (2014-01-02 18:31:55) przez Nytalith
lvl 22
2013-12-30 14:27:19
Dodajcie przycisk "dodaj wszystkie do biblioteki przy tych pyłach, kryształach etc. bo można się "zaklikać" na śmierć :/
lvl 6
2013-12-30 14:30:57
Dodamy, jednak to nie takie proste, jak się może wydawać :) Ale mamy w planach, powinno być niedługo.

Przy okazji, mały FAQ, będę dodawał tu zadawane pytania:

1) Ile jest recept?
Na razie jest 5 recept, będą dochodzić kolejne. Wśród tych 5 recept są też karty, które posiadają nowe skille.

2) Jakie są szanse na poszczególne łupy?
To nie jest jawne, jednak im wyższy poziom np. trenera, tym większa szansa.

3) Co mam zrobić, aby otworzyć skrzynię nagród i co się stanie?
Musisz dokupić lub zdobyć klucz do niej. W skrzyni znajduje się losowy łup. Jest też szansa na zdobycie karty legendarnej.

4) Ile jest surowców i z czego wypadają?
Surowce wypadają głównie z dekompozycji kart. Mamy Pomniejszy pył, Pył, Pomniejszy Kryształ, Esencja. Im lepsza karta rozkładana, tym wartościowszy surowiec.

5) Co jest potrzebne do zrobienia recepty?
Należy mieć receptę, wymagane karty i surowce. Po zrobieniu recepty są one niszczone i powstaje karta, która z tej recepty wychodzi.

6) Jakie statystyki ma karta ...?
Statystyki kart są pokazane na obrazku na naszym FB:
http://on.fb.me/19LYgwZ
Oraz:
http://snag.gy/ZVg0w.jpg

Niedługo pojawi się też sekcja poradnika poświęcona craftingowi.

#Edytowany (2014-01-02 18:33:38) przez Nytalith
#Edytowany (2014-01-13 19:49:33) przez Nytalith
lvl 19
2013-12-30 15:49:01
Czy jako nagrody w walce z trenerem są przypisane konkretne przepisy/skrzynie czy od każdego może nam wypaść wszystko? Bo jak na razie po kilku walkach z piekielnym mam tylko rzadkie/legendarne przepisy a nie ukrywam, że zależy mi np. na motłochu ;) W takim razie aby go zdobyć powinienem powalczyć na niższych poziomach czy mam po prostu takiego pecha (szczęście?)

A poza tym to bardzo fajnie to wszystko wygląda i nareszcie coś nowego, tak trzymać :)
2013-12-30 15:58:40
Przydałoby się opisać która cyfra w przepisie jest tym co mamy na stanie, a która tym co wymaga przepis.
lvl 12
2013-12-30 23:57:51
Tak na początek, to bardzo się cieszę, że ruszyło coś z craftingiem :)
Generalnie jest okey, podoba mi się i w ogóle cacy, tylko jedną sprawę bym chciał przedyskutować.

Chodzi o to, że do zdobycia składników do stworzenia kart potrzeba 'spalić' posiadane karty, wszystko okey. Tylko, że do stworzenia niektórych, potrzeba innych kart.
I o ile teraz wszystko jest okey, wiemy, że potrzeba powiedzmy motłochów/ożywieńców/tarczowników itd. do stworzenia kart, to ich nie spalamy na składniki.
Natomiast problem się pojawia, gdy spalimy sobie 6 Paladynów, bo mamy 10, a za jakiś czas pojawi się recepta Paladyn-Uther-zabójca-wszystkiego +100hp na sekundę, który będzie potrzebował Paladynów do stworzenia.
Chodzi mi o to, że no, to będzie mega frustrujące. Nie wiadomo które karty właściwie można 'bezpiecznie' spalać teraz, a przecież crafting miał powstać po to, by umożliwić wykorzystanie "niepotrzebnych" kart. Tylko, że właściwie nie wiemy które z tych kart są niepotrzebne.

Zaznaczam, że bardzo cieszę się z craftingu, tylko tak chciałbym pod dyskusję poddać ten temat. Czy ktoś ma jeszcze podobne zdanie?


Może rozwiązaniem byłoby dodać te recepty co już tam macie zaplanowane , wykorzystujące karty z tych edycji co już są (na dany moment można by poczekać aż wszystkie dodacie), a następnie dodawać recepty wraz z pojawianiem się nowej edycji i w tych receptach wykorzystywane byłyby jedynie karty z tej nowej edycji?
lvl 30
2013-12-31 02:21:01
@Gri
Tak sobie teraz spojrzałem na te nowe karty i wychodzi na to, że na bazie każdej edycji można stworzyć 3 nowe typy kart: 1 unikatową, 1 rzadką i 1 legendarną. Jeśli ten schemat zostanie zachowany, to następne karty do craftingu zostaną wprowadzone na podstawie edycji, która ma się dopiero pojawić, więc tego typu niespodzianki nie powinny nam grozić. Na wszelki wypadek niech ktoś z administracji potwierdzi lub zdementuje moje domysły.
lvl 33
2013-12-31 11:33:07
@shad
Nie do końca, ktoś wczoraj na chacie zaproponował aby z 3-4 zadżumionych szczurów powstawała dżuma, Eigen odpisał że to świetny pomysł i zapisał propozycję ;)
lvl 6
2013-12-31 11:55:35
Ja już odpowiadam ;)

Po pierwsze ciężko, byśmy teraz wypisali wszystkie przypuszczalne karty do craftingu, to się na pewno zmieniać będzie ;)

Po drugie - recepty będą różne, nie zawsze będzie tak, że by zrobić przytoczonego tu ultra-paladyna trzeba mieć 3 paladynów i cośtam. Mogą być recepty, które będą wymagać tylko jednej karty albo nawet żadnej. Do niektórych będzie trzeba spełnić inne wymagania, np. osiągnąć określony rating czy lvl.

Po trzecie - wiadomo też, jak pisze shad, że będą też nowe recepty, z nowych kart, nowych edycji. Nie zawsze będą to stare karty, z pierwszej edycji. Ale i takie mogą się zdarzać.

Po czwarte, jakbym miał coś radzić, to rozwalanie tylko tego, co niepotrzebne albo macie tego duży nadmiar. Warto sobie zostawiać kart trochę. Już abstrahując od craftingu - w wielu karciankach zdarzało się tak, że ludzie pozbywali się wg nich głupich kart, a potem wychodził dodatek i te dawne beznadziejne, okazywały się świetne.

Po piąte - stare karty dalej można zdobyć, są w sprzedaży, być może będzie je można craftować - typu: 5 esencji i mamy paladyna. Bo też będzie tak, że będzie można stworzyć karty występujące w paczkach, dlaczego nie. Dlatego myślę, że nawet jak się ktoś czegoś pozbędzie, co mu się przyda, to znajdzie sposób by znów to zdobyć ;)
lvl 48
2013-12-31 11:56:36
5 szczurków :C! i 2 deszcze
lvl 12
2013-12-31 12:56:41
"Nie zawsze będą to stare karty, z pierwszej edycji. Ale i takie mogą się zdarzać."

Szkoda :d mega frustracja będzie ;P

"Po czwarte, jakbym miał coś radzić, to rozwalanie tylko tego, co niepotrzebne albo macie tego duży nadmiar."
Tak jak pisałem, mając 10 Paladynów, można uznać, że mamy ich nadmiar, spalimy kilka i potem się okaże, że zrobiliśmy błąd, bo za jakiś czas wejdzie recepta potrzebująca Paladynów. Ja wiem, że dalej będą w sprzedaży, ale to będzie trochę tak wyglądało, że zamiast pozbywać się niepotrzebnych kart będziemy je gromadzić, bo a nuż przyda się później do jakiejś innej karty. Nie tak to miało raczej działać.
Wierzę, że później pojawią się recepty nie wymagające innych kart, ale nie wiem jaki to ma związek z omawianym "problemem" ;P

"Już abstrahując od craftingu - w wielu karciankach zdarzało się tak, że ludzie pozbywali się wg nich głupich kart, a potem wychodził dodatek i te dawne beznadziejne, okazywały się świetne."

To też tak abstrahując - jeżeli powiedzmy w danej talii można użyć 4 takich samych kart, to jeśli ktoś ma 6 i pozbędzie się dwóch - normalne zachowanie. Natomiast jeśli mając 6 pozbędzie się wszystkich 6 bo z nich nie korzysta, to jest to tylko jego wina, zawsze warto mieć cały komplet wszystkich kart ;P zresztą to element karcianek, zwłaszcza tych online, gdzie wymienianie się kartami jest niemożliwe - zebranie wszystkich dostępnych kart.
Obecnie nie jest się w stanie przewidzieć ile kart się przyda, bo może się okazać, że przyda się 16 dodatkowych rzadkich kart (jak np. teraz, by zrobić komplet aniołków).

Esencje są tak trudne do zdobycia, że chyba wolałbym paczki kupować licząc, że trafię Paladyna niż go craftować z 5 ;D (wiem, to był tylko taki przykład : D).

No okey, w porządku. Według mnie nie jest to dobre rozwiązanie, jeśli crafting miał pozwolić na pozbywanie się niepotrzebnych kart. Ale raczej odmienny punkt widzenia mamy, trudno, jakoś to przetrwam ; d
lvl 43
2013-12-31 13:42:07
Gorzkie żale - przybywajcie!

1) Esencje
Rozumiem że są rzadkie, ale limitowanie sposobów ich pozyskania jedynie do dekompozycji jest zbyt radykalne. Mając jedną z pokaźniejszych kolekcji kart rzadkich w grze i niszcząc nadmiar w ilości sztuk ~42 miałem "szczęście" trafić jedynie 1 esencję. Gracze o mniejszej bibliotece są jeszcze w gorszej pozycji.

2) "Kuferki" i klucze
Trener obdarował mnie 25 kuferkami i mimo ich mnogości nie mam zupełnie chęci/potrzeby
aby je otwierać. Przyczyna może być dwojaka:

a) Nagrody w skrzynkach są zbyt mało atrakcyjne.
b) Klucze do skrzynek są za drogie.

Skutkiem (po zdobyci wszystkich recept) jest [tu wstaw subiektywnie odpowiedni rzeczownik odczasownikowy] systemu łupów.
#Edytowany (2013-12-31 13:43:33) przez Sashi
lvl 13
2013-12-31 14:15:59
Zgadzam się co do Sashiego, ja nie mam kart do spalania rzadkich, (między innymi przez brak kasy na paki bo nie ma graczy) więc nie mam ani1 esencji. Ten sam przykład co do craftingu "konia bojowego" który nie tylko wymaga esencje ale i rumaki (nie mam ani 1 -_-). Esencje są zbyt trudne do pozyskania moim zdaniem. Co do skrzynek, wczoraj wydałem 550 kasy i dostałem 2 karty, obie do dekompozycji. Oczywiście po pyłku. Klucze są zdecydowanie za drogie, jeśli mają zachować takie ceny, powinno być np. do 20 użyć. Bo 300 złota na karty unikatowe to się nie opłaca, wole dopłacić te 100/200 i mieć 14 kart więcej.
#Edytowany (2013-12-31 14:16:42) przez Hitahirou
lvl 18
2013-12-31 14:48:48
Wszystko fajnie, ale jest coraz więcej możliwości z robieniem talii, a tu tylko 3 można zapisać... nie dałoby się tego zmienić?
lvl 13
2013-12-31 16:31:23
To ja też dorzucę swoje 3 grosze.

Po pierwsze narzekania na spalanie "ewentualnie potrzebnych kiedyś" kart uważam za niepotrzebne -
1. Jeżeli chcemy, żeby ta gra się rozwijała to niestety twórcy z czegoś utrzymywać się i tę grę muszą - a podanie wszystkich "potrzebnych" kart zmniejsza zyski, co wbrew pozorom też jest szkodliwe dla Nas.
2. Nie widzę sensu usuwania elementu "losowego" (czyli ew. usunięcia potrzebnych kart). Niezaprzeczalnym plusem tej gry jest to, że czas poswięcony na nią nie jest wyznacznikiem posiadania najlepszej talii w grze. Owszem ułatwia to, ale nie powoduje chorej dysproporcji pomiędzy osobami mającymi grającymi dłużej a względnie nowymi graczami.
3. Jak napisano wyżej będzie możliwość pozyskania tych kart na różne sposoby.

Co do ostatniego punktu zgadzam się z Sashim - ja sobie pozwoliłem na niewielką inwestycję w te klucze, żeby sprawdzić jak to działa i delikatnie mówiąc działa nienajlepiej. Koszty są zbyt wysokie w porównaniu do potencjalnych zysków. Dla przykładu: Wylosowałem "srebrny" skarb, kupiłem srebrny klucz za 200ZŁ,z którego wylosowałem złoty skab, do którego musiałem kupić złoty klucz, czyli kolejne 300ZŁ (w sumie wydałem 500ZŁ) -> tam wylosowałem jednostkę motłoch i nic więcej. Nawet jeżeli jest szansa na wylosowanie Legendarnej karty, to nie poświece więcej tyle Złota, żeby trafić znów na motłoch raz na jakiś czas.
Proponuje oprócz jednostek dodawać na przykład bonus doświadczenia lub złota w zależności od tego jaka karta zostanie wylosowana. Bo gdybym wydał 500ZŁ, dostał motłoch i kartę +50% złota na 50 walk, to przynajmniej miałbym jakąś szansę te "wyrzucone w błoto pieniądze" odpracować.

Co do samego craftingu uważam to za świetny pomysł, jednak jak w każdej "nowince" wymagane są poprawki, co wyjdzie z czasem.
lvl 6
2013-12-31 19:46:56
Tak na szybko, bo na dziś znikam, ale:

1) Zostały zmniejszone ceny kluczy. Teraz kosztują odpowiednio 50/100/150 złota
2) Esencje będzie można zdobyć jako łup w paru miejscach
3) Looty skrzyń się lekko zmienią w najbliższym czasie
4) Generalnie wszystko jeszcze będzie balansowane, dlatego spokojnie :)

Szczęśliwego Nowego Roku ;)
2014-01-01 04:15:23
Generalnie teraz wydaje mi się, że zamiast ileś tam zbędnych kart mam ileś tam zbędnych pomniejszych pyłów i innych. Co myślicie o pomyśle ulepszania tych kryształów? przykłąd:
z 3 pomniejszych pyłów można zrobić 1 pył
z 3 pyłów 1 ten mniejszy kryształ itd.

A druga sprawa jest taka, że po jakimś czasie mamy ileś tam niepotrzebnych recept z którymi jak na razie nie ma co zrobić.
#Edytowany (2014-01-01 04:23:23) przez Krwawy Hegemon
lvl 33
2014-01-01 11:42:04
@Eigen
A czy będzie można wymieniać recepty? Trafiłem 5 recept na anioła zniszczenia, 6 na obrońcę i 5 na motłocha :(
lvl 43
2014-01-01 13:01:24
@Eigen:
ad 1. Klucze są nomen omen loterią, która wymagałaby informacji o co toczy się gra.
Inaczej gracz kupuje kota w worku (skrzynce) bez możliwości wyceny opłacalności inwestycji.
Przez informację mam na myśli pełną listę możliwych łupów z danej skrzyni, podaną już w sklepie przy zakupie klucza.

ad 2. Niecierpliwie czekam na rozwiniecie.

ad 4. Nie tylko ceny kluczy (nadal) sa niezbalansowane, ale też kilka produktów w sklepie.
Zakładając że za punkt wyjściowy przyjliście ceny paczek kart i w stosunku do nich ustalone zostały stawki golda w sklepie i nagrody za wygraną walkę czy lvl-up, to losowe karty zykłe i unikatowe sa absurdalnie zawyżone.

Skoro koszt losowych 15 kart ze wszstkich edycji to 450 golda
- 1 rzadka, 4 unikaty, 15 zwykłych, to dlaczego:

Koszt 4 losowych unikatów to 600 golda?
Koszt 15 losowych zwykłych to 750 golda?

Łącznie 1350 golda w dodatku bez karty rzadkiej!
Bardziej odpowiednio byłoby 10/50 odpowiednio za zwykłą i unikat.

@Hegemon
Nie tylko chetnie bym widział łączenie (rozbijanie) składników, ale i dekompozycję wszystkiego w konfiguratorze, łącznie z bonusami i receptami.


#Edytowany (2014-01-01 13:10:26) przez Sashi
Zaloguj się na stronie głównej aby pisać posty
Devbricks - Łukasz Kowalski all rights reserved, Regulamin
Twórcy gry: Silnik gry: Zły Patryk | Klient gry, www: Doceluf | Projekt i zarządzanie: Eigen | Grafiki: (karty, tła, avatary) - Marud, (karty, elementy www) - Zakała