Propozycje > Ulepszenie sztucznej inteligencji - konkurs, odpowiedzi

lvl 6
2013-10-06 22:17:34
Jak zapowiedział Patryk, w październiku będzie poprawiana inteligencja komputera, która jest wykorzystywana w walce z trenerem oraz kampaniach. Dzięki temu będzie możliwe zrobienie
ciekawszych scenariuszy kampanii, walka z trenerem będzie przyjemniejsza, a on sam mądrzejszy. W związku z tym, mamy dla Was konkurs.

Wiele osób już zwracało uwagę na różne złe wybory sztucznej inteligencji. Gracie dużo, macie swoje taktyki, wiecie co nie tak robi komputer. Wykorzystajcie to i wygrajcie atrakcyjne nagrody. Dla zwycięzcy mamy 3000 złota oraz możliwość stworzenia własnej karty w Terrath! Taka okazja może się nie powtórzyć! Przewidujemy również dwie nagrody pocieszenia po 1000 złota.

Co należy zrobić:

1) W ciągu najbliższego miesiąca (do 31.10) w temacie konkursowym publikować swoje posty zawierające:
- opis złego działania sztucznej inteligencji
- co powinien zrobić komputer, by zachować się lepiej
- mile widziany screen

Przykład:

- Na poziomie piekielnym komputer w momencie, gdy ma jednostki, których atak jest większy niż moje HP, ja nie miałem obrony, nie zaatakował wszystkimi kartami, a mógł (brak CD i innych ograniczeń), przez co przegrał
- Powinien zaatakować w tej rundzie wszystkimi kartami
- link do screena obrazującego sytuację

2) Osoba, która zgłosi najwięcej unikalnych błędów - wygrywa. Proste zasady. Należy być pierwszym i nie kopiować zgłoszeń innych.
3) Nagrodę zwycięzcy przyznamy około 7 dni po zakończeniu konkursu. Zgłosimy się również drogą mailową do tego użytkownika i poprosimy o propozycję karty. Będzie można wymyślić jej nazwę (można zawrzeć swój nick, o ile jest klimatyczny), obrazek (przygotuje go nasz grafik) oraz statystyki. Wszystkie te rzeczy będą musiały być zaakceptowane przez zespół Terrath, by pasować do naszej rozgrywki.

Zapraszamy do udziału. Odpowiedzi konkursowe umieszczamy tutaj w tym temacie.
#Edytowany (2013-10-06 22:18:28) przez Eigen
2013-10-06 23:31:43
Komputer broni kartę o najwyższym współczynniku ataku, nawet jeśli jego karta zginie, a mógł w tej samej turze odeprzeć inną atakującą kartę zabijając ją. Przykład
atak:
1. król potępionych
2. Wąż pana
obrona
1. nekromanta

Nekromanta broni atak króla, choć mógłby zapić drugą kartę.
W ten sposób można atakować słabymi kartami bez obawy o ich stratę.
lvl 43
2013-10-06 23:36:36
Interesuje was jedynie Trener na piekielnym, czy może inni Trenerzy/kampanie korzystają z tych samych algorytmów?

Analizowanie zachowań piekielnego jest o tyle trudne, że tury szybko mijają i czasami nawet nie ma jak zrobić screena. :)
#Edytowany (2013-10-06 23:40:39) przez Sashi
2013-10-06 23:39:10
Komputer broni zawsze kartą pierwszą od lewej (prędzej wystawioną). W ten sposób może stracić kartę o dobrych współczynnikach. Przykład
Komputer posiada:
1x jeździec śmierci (wystawiona jako pierwsza)
5x ożywieńcy (kolejne wystawione)

gracz:
2x jeździec śmierci

Gracz atakuje 1 kartą, obrona będzie kartami od lewej z użyciem silnej karty.
Gracz może w ten sposób wyeliminować silniejsze karty komputera. Szala zwycięstwa przechyla się na stronę gracza.

Tak było, ale widzę że zostało to poprawione.
#Edytowany (2013-10-06 23:53:29) przez Krwawy Hegemon
lvl 30
2013-10-06 23:47:02
1) Jeśli na początku walki komputer otrzyma wybuch, to natychmiast go używa do zbicia hp dowódcy, choć później karta ta mogłaby się mu bardziej przydać do wyeliminowania niewygodnej karty gracza.
2) Jeśli na stole leżą jakieś jednostki gracza, to komputer zawsze używa wybuchu przeciwko jednostkom, nawet jeśli graczowi pozostało 3hp lub mniej.
3) Komputer często używa śmierci przeciwko jednostkom posiadającym więcej niż 4hp.
lvl 43
2013-10-06 23:53:58
Tryb: Trener b.trudny
Case: Wybuch

Jedną z rzeczy z jaką AI sobie nie radzi, to używanie czarów, w szczególności wybuchu.
Często zaczynając grę z wybuchem w ręce, używa go atakując Avatara już na początku rozgrywki, tracąc kartę i możliwość wystawienia jednostek na stół w danej turze.

Ponadto Trener ma tendencję do bezsensownego atakowania wybuchem kart z hp>3 w mojej turze ataku, gdy nie posiada obrońców mogących zdjąć osłabione tak karty.

Nie spotkałem się z tym aby AI użyło 2x wybuchu na jednej karcie.

@edit shad, jak mogłeś mnie ubiec :<
#Edytowany (2013-10-06 23:55:42) przez Sashi
2013-10-06 23:55:51
Komputer używa zupełnie bez sensu karty śmierć. Nie jest brane pod uwagę, to że karta gracza ma więcej niż 4 hp.
lvl 30
2013-10-06 23:59:42
Panowie musicie się bardziej sprężać ;)

4) Komputer praktycznie nie wykorzystuje dezintegracji ani rozbrojenia (przynajmniej nie przypominam sobie takiej sytuacji).
2013-10-07 00:04:51
Atak jednostkami typu strateg, iluzjonista, tarczownik, jednostki strzelające, jednostki wzmacniające hp.
Sztuczna inteligencja obecnie chyba w ogóle nie bierze pod uwagę zdolności wymienionych jednostek.
#Edytowany (2013-10-07 00:08:41) przez Krwawy Hegemon
lvl 43
2013-10-07 00:09:49
Tryb: Trener b.trudny
Case: Panika

Podobnie do wybuchu, AI nie potrafi używać w.w. karty. Często spotykam się z rzuceniem paniki na świeżą jednostkę na stole z oczekiwaniem >1, w sytuacji gdy nie stanowi ona zagrożenia. Nie przypominam sobie, aby trener zachował panikę i użył jej w mojej turze ataku.
2013-10-07 00:11:08
Trener zawsze najpierw wystawia jednostkę w jednej turze, a dopiero w kolejnej dokłada do niej ekwipunek. Mimo, że mógłby zrobić to w jednej turze, bo energii ma pod dostatkiem.
lvl 43
2013-10-07 00:12:12
Tryb: Trener b.trudny
Case: Felczer

AI mając Felczera na stole i brak obrońców po mojej stronie, nie atakuje oddając turę.
2013-10-07 00:14:08
@Sashi Podejrzewam, że w ogóle nie ma uwzględnionego użycia kart z sekcji czarów podczas tury obrony.
lvl 43
2013-10-07 00:19:57
Tryb: Trener b.trudny
Case: Felczer #2

W poniższej sytuacji, pomijając brak ataku ze strony felczera, gdy nie miałem na stole obrońców, Trener traci kolejną możliwość ataku, mianowicie użycie skilla Felczera na Maga i atak.

http://oi44.tinypic.com/21e7txx.jpg
lvl 43
2013-10-07 00:29:15
Tryb: Trener b.trudny
Case: Mag

Podobnie jak w przypadku Wybuchu i Paniki, tak i skille Magów używane są zupełnie bezsensownie.
W poniższym przypadku AI użyło Maga na moim Magu w czasie jego tury. Pomijając bezcelowość takiego zachowania, AI pozbawia się możliwości użycia tego skilla podczas mojego ataku.

http://oi41.tinypic.com/2heyc5s.jpg
lvl 12
2013-10-07 00:33:31
Związane z kartami które bronią komp ma dwie takie same karty jedna oczekiwanie 1 druga 2 atakuję, komputer się broni pierwszą od lewej jak to ktoś wyżej zauważył przez co wybiera tę co ma mniejsze oczekiwanie i w efekcie ją traci, a mógł stracić tą z oczekiwaniem 2 i w następnej turze zaatakować tą co teraz ma 1.
lvl 12
2013-10-07 00:50:54
http://imageshack.us/photo/my-images/809/ea3u.png/
W tej sytuacji komputer się broni blokując gwardzistę swoją kartę traci, gdyby bronił paladyna to nie zyskałbym za wampiryzm 3 punktów życia oraz mój paladyn straciłby tarczę
2013-10-07 08:30:13
Ogólnie jest tak, że jak wystawiam do ataku 3 karty i wszystkie z atakiem np. 3, a w obronie jest mniej kart niż atakujących np. 2, to obrona jest wystawiana do pierwszych 2 kart. Bez znaczenia, jak przedstawiają się punkty życia czy tarczy kart atakujących.
lvl 30
2013-10-07 11:41:18
5) Zdarza się, że komputer używa pojedynczego wiru pomimo tego, że wszystkie jednostki na stole mają powyżej 2 hp, a komputer w danej rundzie nie wykonuje ataku.

6) Podobnie nie radzi sobie z używaniem płonącej smoły i innych czarów zadających obrażenia.

7) Komputer źle rozdziela ekwipunek. Często np. dwa miecze otrzymuje jedna jednostka, przez co łatwo można sobie z tym poradzić przy pomocy dezintegracji, rozbrojenia, paniki, itp.
http://zapodaj.net/bd2593d17ec83.jpg.html

8) Komputer stara się zablokować jak najwięcej jednostek gracza, choć często lepszym wyjściem byłoby blokowanie dwoma jednostkami jednej jednostki gracza.
http://zapodaj.net/590d025fe0933.jpg.html
W powyższy przypadku żadna jednostka gracza nie zostanie zabita (chyba, że użyje jeszcze jakiegoś czaru). Lepszym wyjściem byłoby zablokowanie paladynem jednego inkwizytora oraz zabicie paladyna przy użyciu słoni. W ten sposób komputer straci 12 hp, ale nie traci żadnej jednostki i będzie w znacznie lepszej sytuacji w następnej rundzie.

9) komputer nie zważa na to jak duże straty może zadać graczowi.
http://zapodaj.net/e7c53f1b0ab69.jpg.html
W powyższym przypadku straci dwie jednostki, zniszczy jedną i zyska 4 hp. Gdyby blokował jednostki znajdujące się dokładnie na przeciwko straciłby również 2 jednostki, ale zniszczyłby 2, nie zyskałby hp w tej rundzie, ale w następnej rundzie byłby w stanie zniszczyć graczowi ostatniego inkwizytora na stole i przy okazji prawdopodobnie zdobyłby 3hp.
lvl 30
2013-10-07 14:26:48
10) Komputer nie wykorzystuje zdolności Felczera w obronie.
http://zapodaj.net/9ed86d97f9f01.jpg.html
Zaloguj się na stronie głównej aby pisać posty
Devbricks - Łukasz Kowalski all rights reserved, Regulamin
Twórcy gry: Silnik gry: Zły Patryk | Klient gry, www: Doceluf | Projekt i zarządzanie: Eigen | Grafiki: (karty, tła, avatary) - Marud, (karty, elementy www) - Zakała