Propozycje > Topka kontra reszta Terrath

lvl 33
2015-01-22 11:28:35
Witam, chciałbym dziś zaproponować wprowadzenie nowego trybu który mógłby nieco rozruszać grę i który umożliwiałby w miarę równą walkę między graczami słabszymi, a silniejszymi.

W tym trybie byłyby dwie drużyny. Do pierwszej należeliby wszyscy gracze z poziomami 1-19, a do drugiej wszyscy gracze 20+. PvP byłoby możliwe tylko z graczami z różnych drużyn (gracz z poziomem 15 nie mógłby walczyć z 19, ale z 20 już tak). Drużyna 1-19 mogłaby używać wszystkich dostępnych kart w grze, a drużyna 20+ miałaby pewne ograniczenia utrudniające grę, czyli mogłaby używać tylko gorszych kart (propozycje wypiszę na końcu mojego posta). Za wygraną walkę gracz otrzymywałby 20 złota, xp według normalnych zasad, lecz dodatkowo mnożone x2, i być może jakiś dodatkowy bonus, np skrzynki. W trybie nie byłoby naliczania osiągnięć, nie dałoby się odebrać bonusu dziennego, a za przegraną walkę nie traciłoby się punktów rankingu, gdyż byłoby to krzywdzące dla graczy z Topki - traciliby za przegraną po 30+ pkt, za wygraną zarabialiby z 10, a pamiętajmy, że nie mogliby korzystać ze wszystkich kart jakie posiadają.

Dodatek:
Ponadto można by zrobić rywalizację między drużynami - na koniec dnia zwycięska drużyna otrzymywałaby jakiś bonus za większą ilość wygranych walk. Bonus otrzymałby każdy kto wygrał dla co najmniej 1 walkę w danym dniu. Rywalizację można by również rozbudować do tygodniowej i miesięcznej. Byłoby to fajne uatrakcyjnienie trybu.

Karty (Dotyczy tylko drużyny20+):
Mam dwa pomysły :
1) Gracz sam tworzy sobie talię którą gra, lecz musi uwzględnić ograniczenia narzucone przez tryb.
2) Do trybu wprowadzamy kilka talii, gracz z topki otrzymuje jedną losowo wybraną talię gdy zaczyna się walka. Nie ma wpływu na karty jakie posiada w talii, musi podporządkować swoją taktykę pod narzucone mu karty.

Ograniczenia:
Karty które mogłyby być używane zaznaczyłem zielonym kółkiem. Karty których dopuszczenie do trybu powinno zostać przedyskutowane zaznaczyłem żółtym. Pozostałe karty nie powinny być używane w trybie.
http://zapodaj.net/5c6f1b68be0d8.png.html
http://zapodaj.net/59d8f9bd8913f.png.html
http://zapodaj.net/aaed008d716f2.png.html
http://zapodaj.net/a1ebd9df9e9aa.png.html
http://zapodaj.net/edaa6837753a0.png.html
http://zapodaj.net/a2aaa08afeb72.png.html
http://zapodaj.net/b9351a7f73edf.png.html
http://zapodaj.net/8d2ff7af66de9.png.html
http://zapodaj.net/7287151efbbb7.png.html
http://zapodaj.net/01e3580ba95b5.png.html

Karty z tworzenia:
Dopuściłbym wszystkie unikatowe.
Rzadkie i legendarne nie powinny zostać dopuszczone do gry.

Zapraszam do komentowania ojej propozycji :)
2015-01-22 13:29:19
"W trybie nie byłoby naliczania osiągnięć, nie dałoby się odebrać bonusu dziennego, a za przegraną walkę nie traciłoby się punktów rankingu."

Zgłaszam to do wykreślenia. Reszta jest ok. W sumie nawet pogodziłbym się takimi dziwnymi ograniczeniami o ile zostałoby to zrobione. Nie ma to jednak większego znaczenia, bo raczej tego za życia nie doczekamy.
#Edytowany (2015-01-22 13:34:29) przez Krwawy Hegemon
lvl 17
2015-01-23 08:17:17
Ludzie zaczęliby używać tych wszystkich bezużytecznych kart ( mówię o topce ). Myślę jednak, że lepiej byłoby ustalić zakres topki oraz pozostałych ze względu na np. ilość kupionych paczek. Niektórzy gracze z lvl niższym ode mnie mają wiele bogatszą talię. Tutaj lvl nie musi mieć nic do rzeczy. Ogólnie pomysł super.
lvl 48
2015-01-23 22:39:06
A ja zawsze uważałem, że ilość zakupionych paczek nie powinna być brana nigdy pod uwagę. Dlaczego ktoś kto poświęcił więcej czasu na grę (możliwe, że również pieniędzy) miałby zostać w ten sposób w pewnym sensie karany? Niektórzy już do 9 lvl-a mając b.mało paczek maja bardzo dobre karty, mi pomimo 97 brakuje kilku podstawowych. W takim układzie najlepiej byłoby kupić ograniczoną ilość kart i z nich ułożyć maksymalnie dobra talię, ograniczając swój rozwój o nowe karty.

Jóź kiedyś pisałem, że gracze posiadający słabsze talie podczas turnieju zwykłych, sreber i unikatów będą mieli o wiele większe szanse wygranej, aniżeli all vs all karty, a po za tym dobrze byłoby zrobić turniej właśnie na wszystkie karty, tyle, że za każdym razem odbywałoby się losowanie obwarować, raz talie 30-40, innym razem 40-55, itd, raz bez legend, innym razem max 3 złote lub min 4 zwykłe itd. Każdy turniej byłby inny, ciekawszy, zmuszałby do używania niszowych kart, a topka nie miałaby takiej przewagi.

Zawsze też byłem przeciwnikiem blokowania kart w poszczególnych trybach, skoro jakaś jest za mocna to powinno się to balansować/kontrować innymi.
#Edytowany (2015-01-23 22:40:48) przez Ramalian
lvl 33
2015-01-24 11:06:55
Najpierw postaram się wyjaśnić po co jest ta propozycja.

Do niedawna powodem tego, że nowi gracze odchodzili od gry było wicie 9 poziomu. Wówczas mogli walczyć w PvP jedynie z graczami najlepszymi, z którymi nie mieli żadnych szans. Prawdopodobnie Administracja do dziś sądzi, że to z tej przyczyny gracze decydują się odejść, świadczy o tym ostatnia zapowiedź Złego Patryka, który napisał, że Topkę należy odciągnąć od walk PvP i nakierować na walki PvE, na przykład na expienie.

Tymczasem dzisiaj nastał nowy trend. Gracze odchodzą zanim wbiją ten nieszczęsny 9-ty poziom, więc nie odchodzą z naszej winy. Powodem jest brak jakiegokolwiek przeciwnika, który zmusza nowych do walk z trenerem. Początkowo może to być nawet ciekawe zajęcie, gdyż są osiągnięcia zachęcające do pokonania trenera na różnych poziomach trudności i określoną ilość razy, a także kampanie, za które gracz może otrzymać ciekawe nagrody. Ponadto wraz z grą z trenerem automatycznie wbija się poziom, a na trzecim poziomie otrzymuje się darmową paczkę kart, a za wbicie każdego nowego poziomu złoto. Niestety, wraz z dłuższą grą wykonywanie tych samych zagrań w walce z trenerem i coraz cięższe wbijanie wyższego poziomu sprawia, że gracze zaczynają się nudzić i odchodzą.

Podam przykłady popierające moją tezę:
http://terrath.com/profil/10572/xlatawiecx
http://terrath.com/profil/10523/grevath

Jednocześnie zauważam, że praktycznie o każdej porze dnia w grze jest ktoś z Topki, kto mógłby być fajnym przeciwnikiem dla takiego gracza. Dlatego też, ten tryb miałby służyć jako rozrywka dla nowych graczy - graliby z przeciwnikiem od którego wiele mogliby się nauczyć, którego ruchów nie byliby w stanie przewidzieć i w przypadku wygranej z nim mogliby sporo zarobić na kupno nowych kart.

Eigen zapowiedział:
b) nowe tryby PvP - oprócz tego, który jest teraz, będą tryby, które pozwolą graczom ze słabszą talią walczyć fajnie z żywym graczem
http://forum.terrath.com/f/4/698/pomoc/plany-pytanie-do-administracji/1#5114

Ta propozycja jest moim przykładem, jak taki tryb mógłby wyglądać :).

@Krwawy Hegemon
Tryb ma być dodatkiem do gry, nie ma sprawić, że gdy wejdzie Ty rezygnujesz z walk PvP - stąd brak odbierania bonusu dziennego ( Przypominam, że w trybie nie mógłbyś grać np. ze mną, gdyż należelibyśmy do jednej drużyny). O punktach rankingu już pisałem. Za przegraną traciłbyś 30+, za wygraną zarabiałbyś około 10. Kiedyś było to powodem licznych żalów graczy, więc obawiam się, że i teraz mogłoby zniechęcić graczy do korzystania z tej formy walki.
http://forum.terrath.com/f/4/300/pomoc/mechanizm-rankingowy
A co do osiągnięć - nowi gracze nie ogarniają jeszcze gry i walcząc z nimi mógłbyś prawdopodobnie z łatwością i w szybkim tempie wykonać je, co mija się z ich celem, gdyż osiągnięcia mają być wyzwaniem. Miałem kiedyś dostęp do przedziału 3-5 i grałem z tamtejszymi graczami wykonując "Pospolite Ruszenie" i wygrywałem sporo walk, gdyż gracze nie potrafili jeszcze grać sensownie, wykorzystać posiadanej przewagi, a czasem mieli nawet słabsze karty i fatalnie dobrane talie. Ponadto z tego co było mówione to w turniejach osiągnięcia zwykłe, srebrne i złote również nie będą naliczane.
Jeśli nagrody Ci nie odpowiadają to zaproponuj jakie by Ci odpowiadały. Rozumiem, że przy wbiciu takiego poziomu i kupieniu takiej ilości paczek złoto może być dla Ciebie słabą nagrodą, lecz nie wiem co byłoby w stanie Cię zainteresować.

@Primeape
Z kupionymi paczkami jest tak, że jeden gracz kupując dziesięć kart trafi czterech paladynów, Cztery wiry i dwóch Mitycznych obrońców, a drugi cztery Cyrografy, czterech upadłych aniołów i dwóch rumaków. Kupione paczki kart również nie dają gwarancji sprawiedliwych walk. Gdybyśmy za kryterium ustalili ranking punktowy, to gracze mogliby zbijać go sobie, przeskakiwać do słabszej grupy i do woli zarabiać złoto :(.

@Ramalian
Za karanie nas uważam podanie informacji o założeniu w przyszłości nowego serwera, wówczas to co tu osiągnęliśmy nie będzie miało żadnego znaczenia :(
Według mnie słabsi gracze szanse na wygraną będą mieli jedynie w turnieju kart zwykłych. W unikatowych wykonując osiągnięcie mam taką przewagę, że przeciwnik (mam tu na myśli słabszego gracza) nie ma ze mną żadnych szans. Aby wziąć udział w turnieju kart rzadkich trzeba mieć już kupionych co najmniej kilkadziesiąt paczek. Myślę, że wielu graczy nie byłoby w stanie stworzyć sensownej talii pod ten turniej składającej się z 30 kart.

Twoja wizja turnieju jest fajna, lecz uważam, ze za dużo miejsca dajesz na karty zwykłe. Karty zwykłe są nudne, gdyż nie posiadają żadnych umiejętności i są banalne do zabicia. Na moją opinię, że turniej kart zwykłych będzie najnudniejszym turniejem Eigen odpisał, że na czas trwania turnieju karty zwykłe otrzymają różne umiejętności, które sprawią, że turniej nie będzie polegał na wystawieniu karty i zaatakowaniu nią. Legendy w turnieju? Pewnie tylko dwie byłyby używane - Koń bojowy i Anioł zniszczenia, ewentualnie gracze słabsi używaliby tych słabszych legend.

Piszesz o balansowaniu kart, jakoś nie widzę możliwości, aby kiedykolwiek w przyszłości Cyrograf stał się konkurencją dla paniki, czy błogosławieństwa. Niektóre karty mają takie umiejętności, że nigdy nie dorównają silniejszym kartom. Chyba, że zmienią im umiejętności.

Na koniec chciałbym podziękować Wam za komentarze :D
2015-01-24 23:25:21
Moja propozycja nagrody. Propozycja powinna zresztą przyczynić się do popularności każdego trybu, w którym nagroda taka wystąpi.
Przepis na nową kartę niedostępnę w żaden inny sposób lub po prostu taka karta.
A zrobić pulę takich kart do zdobycia w różnych trybach PvP - to już mogłoby skłonić do powrotu nawet dawno nie widzianych tutaj graczy.
Zaloguj się na stronie głównej aby pisać posty
Devbricks - Łukasz Kowalski all rights reserved, Regulamin
Twórcy gry: Silnik gry: Zły Patryk | Klient gry, www: Doceluf | Projekt i zarządzanie: Eigen | Grafiki: (karty, tła, avatary) - Marud, (karty, elementy www) - Zakała