Pomoc > Mechanizm rankingowy

lvl 34
2013-05-07 10:03:13
Do zamknięcia.
...................................................................................................................................


To jest pytanie do Administracji. Jak działa mechanizm rankingowy?

Bo mi wydaje się, że działa on źle. Np. ja mając 1500 rankingu walczę 10 razy z osobą mającą 1000 rankingu. Załóżmy, że wygrywam 8 na 10 razy (to i tak jest dużo, denis wygrywa 83% walk). Za wygraną walkę dostaję około 3 rankingu, za przegraną tracę 40.
3 * 8 - 40 * 2 = 24 - 80 = -56
Więc po 10 walkach tracę 56 rankingu.
Przy obecnym stanie, aby zyskać osiągnięcie Strateg (Zdobądź 2000 punktów rankingu), nie mówiąc już o Generał (Zdobądź 3000 punktów rankingu) musiałbym wygrywać dziewiędziesiąt parę procent walk.
Coś tu chyba jest nie tak.
#Edytowany (2013-05-07 12:43:18) przez Gothdo
lvl 20
2013-05-07 10:27:02
Eigen już kiedyś tłumaczył. Ranking działa na zasadzie http://pl.wikipedia.org/wiki/Ranking_szachowy . Skrótowo - jak masz 1500 rankingu to dla systemu oznacza, że jesteś "pro". Gracz z 1000 jest "noob". Jak "pro" wygra z "noobem" to nie jest to dla niego powód do chwały - dlatego nagroda jest minimalna. Jeśli jednak przegra to znaczy, że nie jest taki "pro" i trzeba go jak najszybciej sprowadzić do odpowiedniego, "noobskiego" poziomu. Tak samo zwycięski "noob" dostał za tą walkę na prawdę dużo rankingu.

To, że trafisz na kogoś kto ma tyle rankingu mniej to efekt małej ilości graczy. Jak graczy będzie dużo to walki będą dobierane wśród ludzi w okolicy Twojego rankingu i wtedy nie będzie takich drastycznych skoków, ani w jedna ani w drugą stronę.

PS. Proszę nie brać do siebie określeń "pro" i "noob", użyłem ich bo się łatwiej tłumaczy niż jakbym miał mówić "gracz x" i "graczy y" ;)
lvl 34
2013-05-07 11:56:03
Czyli na razie jest tylko parowanie według lvl'a, ale będzie też według rankingu?
lvl 20
2013-05-07 12:24:55
Lvle mają pierwszeństwo w parowaniu. Jeśli będzie kilku przeciwników dla Ciebie gra wybierze tego najbardziej zbliżonego rankingiem. Tylko jak nie ma nikogo pasującego to wrzuca Cię z tym kim jest. I stąd takie kwiatki jak strata 40 rankingu na jedną walkę.
lvl 34
2013-05-07 12:42:33
Aha, rozumiem. Temat do zamknięcia.
lvl 13
2013-05-08 09:15:09
Hmmm szczerze powiedziawszy Karcianki nie powinniście traktować jak szachów. Spytacie dlaczego? Z powodu naszej many (zasobów), w szachach 100% to umiejetności gracza w działaniu przewidywanie ruchów przeciwnika, u nas niestety jest to w dużej mierze uzależnione od ilości zasobów. Załóżmy że "noob" ma piękną ręke, sypie kartami na lewo i prawo pozbywa się i atakuje a gracz "pro" ma pecha i siedzi z jednym zasobem i z frustracją patrzy co się dzieje na stole, dlatego chcecie go karać za brak szczęścia? Bo tylko tak to można nazwać.
lvl 6
2013-05-08 14:33:40
Ten system jest stosowany nie tylko w szachach. Np. w grze MMORPG World of Warcraft jest stosowany do liczenia rankingów walk drużynowych PvP. A masz tam zdecydowanie więcej losowości, zaczynająć od laga, przez złe kliknięcie, do nie trafienia w przeciwnika itd.

To jest po prostu jeden z najczęściej wykorzystywanych w grach. Za wikipedią:

Various online games use Elo ratings for player-versus-player rankings. In Guild Wars, Elo ratings are used to record guild rating gained and lost through Guild versus Guild battles, which are two-team fights. The initial K-value was 30, but was changed to 5 in January 2007, then changed to 15 in July 2009.[35] World of Warcraft formerly used the Elo Rating system when teaming up and comparing Arena players, but now uses a system similar to Microsoft's TrueSkill.[36] The MOBA game League of Legends uses an Elo rating system as well.[37] The game Puzzle Pirates uses the Elo rating system to determine the standings in the various puzzles. Roblox introduced the Elo rating in 2010.[38] Counter-Strike: Global Offensive also uses the Elo rating.

http://en.wikipedia.org/wiki/Elo_rating_system#Applications_apart_from_gaming
Zaloguj się na stronie głównej aby pisać posty
Devbricks - Łukasz Kowalski all rights reserved, Regulamin
Twórcy gry: Silnik gry: Zły Patryk | Klient gry, www: Doceluf | Projekt i zarządzanie: Eigen | Grafiki: (karty, tła, avatary) - Marud, (karty, elementy www) - Zakała