Propozycje > Re- i de-kompozycja składników.

lvl 43
2014-01-14 13:37:05
Balans składników został poważnie zaburzony przez drop rate ze skrzynek.
Esencje będące w założeniu składnikiem najrzadszym są łatwiejsze do zdobycia niż unikatowe kryształy.
Aby zachować konwencję należałoby:
a) zmodyfikować drop ze skrzynek
b) wprowadzić dodatkową metodę pozyskania kryształów
c) wprowadzić re- i de-kompozycję składników

W jaki sposób miała by działać dekompozycja składników? Jest kilka opcji:
a) pomniejszy pył jest podstawowym składnikiem wszystkiego
b) pył, kryształ i esencja to trzy odrębne składniki
c) jak w b) + w sklepie Tarrath można płacić 'gorszymi' składnikami za te lepsze

Według mnie najlepszym rozwiązaniem jest opcja A, dzięki której możliwe jest rozwiązanie kilku problemów wynikających z systemu łupów, chociażby ich niekończącej się kumulacji (dziesiątki skrzyń i przepisów). Wystarczyłoby wprowadzenie ich dekompozycji 1:1 na pomniejszy pył.

Co z re-kompozycją?
Kluczowe byłoby ustalenie odpowiedniego ratio wymienialności ze stratą w pełnym cyklu (np. strata po cyklu: składnik A → składnik B → składnik A = 50%)

przykładowo:
4α kryształy → esencja → 2α kryształy
6β pomniejszych kryształów → kryształ → 3β pomniejsze kryształy
4γ pyły → pomniejszy kryształ →2γ pyły
6δ pomniejszych pyłów → pył →3δ pomniejsze pyły

(α,β,γ,δ - parametry zależne od wagi składnika przy dekompozycji zwykłych/unikatowych/rzadkich kart).


#Edytowany (2014-01-14 13:39:52) przez Sashi
lvl 34
2014-01-14 19:07:49
Dobry pomysł.
lvl 27
2014-01-16 16:53:26
Jestem za.
lvl 18
2014-01-16 19:36:17
również jestem za
lvl 19
2014-01-16 20:00:18
Jak najbardziej jestem za. Dodatkowo przydało by się coś zrobić z przepisami, które wypadają zdecydowanie zbyt często. Gram dość krótko póki co, ale już mam zgromadzonych na oko 100 przepisów po powiedzmy 10h walki z piekielnym trenerem. Już abstrahując od tego że nie mam materiałów na te lepsze przepisy, to każdy będzie ich potrzebował tylko 4 danego rodzaju, więc lecą zdecydowanie zbyt często.
Przydała by się możliwość rozkładania przepisów i skrzynek na materiały, albo zastąpienie części szansy na przepis np szansą na jakiś podstawowy materiał albo kartę.
lvl 43
2014-01-16 20:23:23
Byłbym ostrożny ze zmniejszaniem dropu losowego przepisu. Wraz ze wzrostem liczby kart powstających z craftingu,
będzie coraz ciężej trafić 'nowe' przepisy - stąd ich nagromadzona spora liczba, będzie użyteczna. Problemem jest raczej ilość recept już na konkretną kartę, z którymi nic nie można zrobić,
a których późniejsza użyteczność jest raczej zerowa. Oczywiście mimo wszystko, wszystkie te przedmioty powinny być możliwe do dekompozycji.

#Edytowany (2014-01-16 20:24:50) przez Sashi
lvl 23
2014-01-22 19:17:54
Jeśli mój głosik coś zmieni - popieram. :d
2014-02-24 16:22:00
Popieram oczywiście.
2014-03-06 17:11:08
Widzę, że przepisy się pojawiły, ale wśród nich nie ma esencja -> kryształ. Czy pojawi się taka opcja?
lvl 20
2014-03-06 19:32:03
Raczej nie.
lvl 27
2014-03-06 19:38:32
Prawdopodobnie najbardziej pożądana opcja i jej nie będzie. Fajnie.
lvl 48
2014-03-06 20:18:38
1 Esencja --> 1 Kryształ chcesz tonick? mechanika na to pozwala
2014-03-07 10:06:28
1 do 1 było by ok jak dla mnie.
2014-03-13 13:34:01
A dlaczego nie można zdekomponować zasobów? Jeżeli ktoś ma je w nadmiarze powinna być taka możliwość (z zachowaniem limitu początkowego na przykład).
2014-04-18 11:53:58
Czy dekompozycja zasobów będzie kiedyś możliwa?
lvl 20
2014-04-18 13:55:21
Na surowce na pewno nie.
lvl 33
2014-04-18 14:24:45
Aczkolwiek coś trzeba zrobić z ich nadmiarem.

W przyszłości moglibyście dodać opcję wymiany np. 30 zasobów na ulepszenie -1 do kosztu jednostki.
Kartę można by ulepszyć tylko raz, a kart z craftingu wcale.

lvl 48
2014-04-19 00:15:52
30 zasobów + Okruch niebios = Karta zasobów dodająca 2En
lvl 30
2014-04-19 13:22:26
To by jeszcze bardziej pogłębiło przepaść pomiędzy graczami z dużym stażem (i wysokim lvlem) i tymi, którzy grają od niedawna. Poza tym obie propozycje najbardziej wzmocniłyby mniejsze talie budowane pod rusha.
lvl 48
2014-04-19 13:26:13
Tak, ale w takim razie karta cech dodająca 1En też kiedy zostanie wprowadzona będzie totalnie bez sensu, bo osoba startująca z 1En na starcie będzie miała również znaczną przewagę, zamiast niej właśnie zasoby do wylosowania w grze o wartości 2En byłyby lepszym rozwiązaniem, tak trochę po za tematem.
Zaloguj się na stronie głównej aby pisać posty
Devbricks - Łukasz Kowalski all rights reserved, Regulamin
Twórcy gry: Silnik gry: Zły Patryk | Klient gry, www: Doceluf | Projekt i zarządzanie: Eigen | Grafiki: (karty, tła, avatary) - Marud, (karty, elementy www) - Zakała