Propozycje > Wir i coś tam, coś tam...

lvl 13
2013-06-24 21:31:57
Nie wiem co proponujecie, ale te wycinki może coś wniosą.
Komentować!

"Zastanawiam się czy karty z drugiej edycji nie powinny być dostępne od 6-8 poziomu doświadczenia, nie tylko przez sprawę z paladynem, ale także z wirem. Raz na jakiś czas czytam na chacie komentarze typu:
"Osoba która ma wir, wcale nie musi myśleć"
Bo fakt faktem, na niskich poziomach doświadczenia gracze mają głównie jednostki z 2hp. i mało Paladynów, co sprawia że 6e + wir równa się wygrana. " - By Hangover.

"Hangover zauważ również, że przez tą kartę i trujący deszcz niemal niemożliwe jest wykonanie osiągnięcia "pospolite ruszenie", bo znajdź zwykłe karty z hp. powyżej 2. Są pewnie ze 2-3 -.- " - By Heśu

"Ja na 4 paczki miałem 2 wiry :) " - by Gothdo
# Pokazuje to że o wir nie aż tak trudno, 2 paczki i ktoś na 3 lvl może mieć 2 wiry.

"Jeżeli Paladyn zostanie osłabiony osoby z dwoma wirami będą musiały tylko czekać na 12e i dwa wiry, ich gra będzie polegała na tym byleby dożyć.
A na niskich poziomach jednostki z 2hp stanowią sporą część talii, więc jeden wir + 6e. i pozamiatane. " - By Hangover.


Jaki z tego wniosek? jeśli gracz na 3 lvl kupuje paczki z dni ciemności, to już wtedy może mieć 2 wiry - co znaczy, że 12e+ czekanie na 2 wiry = wygrana w ciągu paru tur.

Czyli podsumowanie po języku gracza - " WIR OP KARTA".

Proponujcie co zmienić itd. itp. :D
lvl 6
2013-06-24 21:38:05
Wir jest mocny, ale czy za mocny? Ja bym poczekał, do kolejnej edycji i zobaczymy, sam liczę na drogę życia czy coś, leczenie buffowanie, odpieranie ataków magicznych.
lvl 13
2013-06-24 21:48:31
A ja bym chciał żeby dodali karte typu "odpierasz atak wroga bez straty PŻ" za np. 5en żeby była rzadka :P
lvl 8
2013-06-24 21:56:18
Wir jest zdecydowanie za mocny, jeden rzucony ok, ktos rzuci 2 naraz i niszczy w zasadzie caly stol. Mozna wprowadzic 1 zasade i byloby od razu lepiej a mianowicie, mozesz rzucić raz na ture ten sam rar i nie byloby problemu. A problem jest bo ludzie w zasadzie czekaja na 2 sztuke potem rzucaja 2 naraz i po grze. Brak sensu kompletnie. Sam jeden wir jest wystarczajaco mocny -2 -2 wiec i tak sprzatnie pare kart a jesli nie to i tak juz niezle trzeba pomyslec jak blokowac. Wielu ludzi placze ze palladyn i wir sa za mocni, tak naprawde to z palasiem mozesz jakos sobie poradzic cofnac dodac czas oczekiwania itp, a na wir aktualnie nie ma zadnej odpowiedzi. Na dodatek statycznosc i zabudowywanie stolu tez sprzyja wirowi gdyz praktycznie nie ma szybkich talii.

#Edytowany (2013-06-24 21:56:32) przez Zydek1
lvl 16
2013-06-24 22:07:18
Dobrze, że wreszcie ktoś założył taki temat. :D Uciążliwe jest latanie od tematu do tematu w poszukiwaniu konkretnych opinii na temat wiru.

Co do wiru: A gdyby zmienić wir tak, aby zamiast odejmować 2 Hp zadawał 2 dmg? Choć nie wiem czy to z kolei nie za bardzo go osłabi. Ale według mnie, jak na koszt 6 energii, jest zdecydowanie zbyt silny... a więc może zmienić koszt (na przykład do 8. Wtedy chcąc wyłożyć 2 wiry potrzebowalibyśmy 16 energii, zamiast 12, co jest jak dla mnie wystarczająco dużą zmianą. Przecież 12 energii przy odrobinie szczęścia może się już trafić stosunkowo wcześnie. Dodatkowo, zmiana ta spowodowałoby to, że wir stałby się mniej popularną kartą w talii ofensywnej, bo 8 energii żadko trafia się na tyle wcześnie, żeby już na początku bitwy zapewnić nim sobie wygraną) Heh... "Ale czy będzie to eydtarczające ograniczenie, a może powinno się zrobić coś jeszcze... z drugiej strony, może to jednak za bardzo go osłabi i powinno być tak jak do tej pory?" Nie wiem, nie jestem pewien... jednak faktycznie coś z tym trzeba zrobić.

Zastanawam się też nad tym, czy nie zrobić czegoś takiego, że jak wyłożysz 1 wir, to 2 w tej samej turze już nie możesz... Jednak nie mam pojęcia, jak wyglądałoby to w praktyce. Są przecież różne metody ominięcia tego ograniczenia (na przykład poprzez użycie trującego deszczu), a poza tym bardzo prawdopodobne, że za bardzo osłabiłoby to tą kartę...

Na temat propozycji Hangowera na temat wprowadzenia ograniczenia lvl-owego na kupno kart z nowej edycji mam mieszane uczucia. Wydaje mi się to dobrym rozwiązaniem, ale nie jestem pewien, jak zareagowaliby na to gracze z niższymi poziomami. Mogliby zacząć protestować, że to nie fair, że to dyskryminacja, itp. Może nie jest to wystarczający powód do nie wprowadzania takiego ograniczenia, jednak mam wrażenie, że mimo wszystko nie rozwiązałoby to problemu.
Sama idea wprowadzenia paczek dostępnych od określonego poziomu jest jednak całkiem ciekawa. Można by było wprowadzić takie właśnie paczki dostępne tylko od określonego poziomu, od przekroczenia jakiejś granicy punktowej, za wykonanie osiągnięcia... oczywiście, nie musiałyby to być jakieś kompletne serie, tylko takie małe dodatki usprawniające grę (O! na przykład za wykonanie osiągnięcia pospolite ruszenie w sklepie mogłaby pojawiać się paczka z ulepszonymi kartami zwykłymi, dzięki czemu wykonanie kolejnego etapu byłoby o wiele łatwiejsze... (do tej pory nie jestem w stanie pojąć jak Hangover był w stanie wygrać te 100 walk samymi katami zwykłymi))

Uff... ale się rozpisałem ^^ Ale to takie kilka małych propozycjii z mojej strony...


P.S. Zacząłęm to pisać 21:35, więc, jeśli pojawiła się już któraś z moich propozycjii, to przepraszam.
#Edytowany (2013-06-24 22:08:19) przez Krzys01k
lvl 20
2013-06-24 22:24:48
Przy "projektowaniu" karty wir głównym założeniem było właśnie to żeby można było nią masowo wybić wrogie jednostki. Liczyliśmy, że dzięki temu obowiązującą taktyką przestanie być bunkrowanie się 20stoma kartami a potem atak na zasadzie "hura i do przodu". Z analiz wynika, że pewna poprawa jest, jednak nie taka jaką byśmy chcieli. Jednak będziemy dalej podążać w tym kierunku. Chcemy żeby walka była dynamiczna i żeby tak naprawdę nigdy nie można było być pewnym swojej wygranej.

Samej karcie się jeszcze przyjrzymy - może zdecydujemy się na jakieś zmiany (np. zwiększenie kosztu). Dodatkowo pamiętajcie, czasem karty planujemy nijako z wyprzedzeniem - biorąc pod uwagę skille, które jeszcze się nie pojawiły. W planach są np. umiejętności całkowicie blokujące rzucanie czarów.

Ograniczeń levelowych do zakupu paczek na pewno nie będzie. Rozważymy ograniczenia przy craftingu kart - chociaż i tu raczej mało prawdopodobne, że je wprowadzimy.

Ograniczeń rzucania czaru raz na rundę raczej nie przewidujemy.
#Edytowany (2013-06-24 22:25:45) przez Nytalith
lvl 34
2013-06-25 08:18:54
Co to znaczy OP?
lvl 7
2013-06-25 09:21:06
OverPowered.
lvl 13
2013-06-25 16:15:41
OP = OverPovered = zbyt silna
lvl 7
2013-06-25 16:46:20
OP = Overpowered = zbyt silna = mafia sobie z nią nie radzi ;)

Wg mnie na wiry jest łatwa odpowiedź - paladyn.
Do tego nie jest łatwo uzbierać 12 en na rzucenie dwóch, a już na pewno 18en na rzucenie 3 wirów w jednej turze.
Z tego co widzę to najbardziej ta karta boli tych co grają magami.
Prawda jest taka, że na wyższych levelach wir przestaje być aż taki groźny i nie ma co go porównywać np z 2 gwardii + 4 płonące miecze + 2 pale na stole.
Wtedy można sobie wiry zrolować i włożyć...

... do nosa oczywiście.

Posiadanie wirów wymaga na graczu posiadanie większej ilości zasobów, kiedy inni gracze na ich miejsce mogą używać na przykład dotyk, albo ekwipunek.
lvl 16
2013-06-25 17:36:41
Odpowiedzią na wir... paladyn?? Jak ktoś już kiedyś zauważył paladyna dużo łatwiej jest zabić: poprzez dotyk, śmierć... ba, z 2 wiedźmami(/inkwizytorami/okultystami) można go załatwić nawet wybuchem. Zresztą w praktyce to wygląda tak: ktoś ma 2 wiry, przeciwnik ma 3 paladynów, więc 1 blokuje oczekiwaniem, 2 panikuje i może spokojnie użyć wirów. Faktycznie, nie ma go co porównywać do 2 gwardii z których każda ma po 2 płonące miecze... bo je można zawsze zdezintegrować, a bezbronne wtedy gwardie ubić praktycznie bez strat.
lvl 33
2013-06-25 19:24:36
" Prawda jest taka, że na wyższych levelach wir przestaje być aż taki groźny i nie ma co go porównywać np z 2 gwardii + 4 płonące miecze + 2 pale na stole."
Na moim poziomie doświadczenia wir jest najgroźniejszą kartą. Gwardii nikt prawie nie używa, a Paladyn często nie dożywa aktywacji aury.

"Posiadanie wirów wymaga na graczu posiadanie większej ilości zasobów, kiedy inni gracze na ich miejsce mogą używać na przykład dotyk, albo ekwipunek."
Mam 4 wiry w talii na 23 zasoby i problemu w większości przypadków nie mam.

" Do tego nie jest łatwo uzbierać 12 en na rzucenie dwóch, a już na pewno 18en na rzucenie 3 wirów w jednej turze."
Po co rzucać trzy wiry? Po dwóch karty przeciwnika znikają, zostaną może dwie, góra trzy z 1hp.
A uzbieranie energii nie jest trudne. Codziennie mam przynajmniej jedną walkę, w której wystawione zostają wszystkie karty. Strategia na moim poziomie polega często na bunkrowaniu się, powodem tego jest fakt, że atakować jest ciężej niż bronić się. Dziś miałem już sporo walk w których dwa wiry zapewniły mi zwycięstwo.

lvl 7
2013-06-25 21:25:51
Gram wirami i w ten sposób mnie koszą przeciwnicy. Napisałem to z własnych doświadczeń. Może i łatwo w teorii rozpisać co kogo blokuje, że panikuje, etc... W ten sposób obalisz każdą taktykę na forum. W praktycę układ idealny przychodzi bardzo rzadko i zamiast oczekiwania i paniki dostaniesz coś niepotrzebnego.
Wg mnie to nie jest problem, że są takie "OP" karty. Problemem jest ich mała ilość. Jest na razie kilka takich groźnych układów. Jak "góra" doda inne potężne karty to penie problem nie będzie zauważalny.
lvl 33
2013-06-25 21:32:39
"W praktycę układ idealny przychodzi bardzo rzadko i zamiast oczekiwania i paniki dostaniesz coś niepotrzebnego."
Gram czterema wirami i to co pisałem nie jest tylko teoretyczne, ale tak mam w praktyce. Robię osiągnięcie "Złote Zwycięstwa" i w mojej talii złożonej tylko z kart rzadkich, układ idealny trafia mi się praktycznie co walkę.
lvl 7
2013-06-26 20:27:12
Moim zdaniem problem leży w tym, że nie da się przewidzieć, czy przeciwnik ma wir czy nie.
Grając w M:tg, kiedy przeciwnik (nawet taki, z którym gram pierwszy raz w życiu) wykłada na stół pierwsze 4-5 kart, to mogę od razu założyć, i to z dozą prawdopodobieństwa trafienia oscylującą w okolicach 90%, jakim rodzajem talii gra, czego mogę się spodziewać i na co uważać. A przypominam, że w m:tg ilość dostępnych kart jest nieporównywalnie większa niż tu w terrath.
Do czego dążę - jeśli wiedziałbym, że przeciwnik ma w talii wir, nie wystawiałbym wszystkich jednostek z 2hp na stół razem, wystawił bym 3, poczekał na wir i potem się wysypał z ręki. To samo tyczy się strategi odnośnie wielu, wielu innych kart, które wchodzą bez ostrzeżenia. Rozwiązanie problemu? Niestety nie ma, chyba, że administracja zdecyduje się jednak na podzielenie zasobów na (chociaż) 2 rodzaje - takie dające energię jasną i energię ciemną oraz zmian kosztu w kartach np. wir 3energii ciemnej i 3 dowolnej. Po problemi - gość gra ciemną, wiem, że może mieć wir - gość gra jasną - wiru nie ma. Gość gra multi - wir może być, ale zebranie 3 zasobow danego koloru może być problematyczne.
lvl 7
2013-06-26 23:06:28
Ja myślałem nad podzieleniem energii na taką tylko do czarów i jednostek magicznych i do zwykłych, ale po głębszym zastanowieniu to by było chyba lipne. Ciągle jestem zdania, że wraz z rosnącą liczbą kart i nowych zasad specjalnych, gra będzie się sama balansować.
lvl 13
2013-06-27 11:22:59
[Konto Usunięte]
#Edytowany (2021-12-31 17:08:33) przez Hitahirou
lvl 7
2013-06-27 11:37:07
kolejny pomysł na wir, to koszt 4-5ene, ale karta trafia wszystkie jednostki na stole, razem z własnymi - trzeba by było budować talie specjalnie pod wir, jeśli się go chce używać i wymusiłoby to trochę więcej myślenia przy użyciu tej ciut zbyt mocnej karty.
lvl 13
2013-06-27 12:04:52
ciut zbyt mocnej? ona jest za bardzo OP... i jej koszt raczej powinien wynosić 8... albo ograniczyć ją do 1 sztuki w talii, ale to było by bezsensu.
lvl 31
2013-06-28 13:31:21
ooo :D moje słowa. Niemniej podpisuję się pod tym tematem obydwoma rękoma. Już teraz jest mi ciężko, pomimo 4 paladynów wa talii i tak często ginę od wirów, a nawet nie próbuje sobie wyobrazić, co jest na 1-3, kto trafi wir jest bogiem nie do zgięcia.. :/
Zaloguj się na stronie głównej aby pisać posty
Devbricks - Łukasz Kowalski all rights reserved, Regulamin
Twórcy gry: Silnik gry: Zły Patryk | Klient gry, www: Doceluf | Projekt i zarządzanie: Eigen | Grafiki: (karty, tła, avatary) - Marud, (karty, elementy www) - Zakała