1. Zbieramy do 3-4 zasobów i wystawiamy karty o małej wartości (wszelkich rycerzy) oraz tzw. jednostrzałowce (łucznicy, kusznicy, rakietnice, itd., jeśli macie w paczce, ale nie bierzcie ich więcej niż po jednej sztuce), aby załadowała im się energia
2. Zbieraj zasoby i wystawiaj wszelkich magów, wiedźmy, felczerów i karty z punktu 1 (jeśli zostały)
3. Kiedy już będziesz miał 6 zasobów, zacznij używać zdolności: fortyfikacje, muszkiet, płonący miecz, itd. oraz wystawiaj karty takie jak królewska gwardia, husaria, paladyn i słoń bojowy. Zbieraj dużą armię i broń taktycznie wszelkie ataki, aby stracić jak najmniej. Dodatkowo zbieraj zasoby ile będzie się dało, to na pewno ustawi ci wystawianie jednostek.
4. Powinieneś już posiadać około 8 kart gotowych do walki. Dorzuć do nich wszelki bojowy ekwipunek do silniejszych jednostek (miecze, muszkiety, medaliony ochronne, rumaka jeżeli masz)
5. Powybijaj przeciwnikowi jednostki z większym atakiem za pomocą słabszych jednostek (rób niekorzystne wymiany 1 za 1 lub 2 za 1)
6. Zaatakuj całą dostępną armią. Przeciwnik nie będzie w stanie zablokować wszystkich ataków, (chyba że również zbierał wojsko, wtedy może być problem) a jeśli posiadasz husarię to staraj się jej nie stracić - może się przydać pod koniec bitwy.
7. Zostawiaj sobie około 4 energii na końcu rundy i korzystaj ze zdolności magów, wiedźm, felczerów, medyków, itd., ew. stratega, (jeśli już go wylosowałeś to zostaw w talii...) żeby opóźniać posiłki wroga
8. Zostaw sobie jak najwięcej zdolności 'wybuch'. Używaj ich do dobijania jednostek wroga, którym zostało 2-3hp lub do dobijania dowódcy