Wyżal się! > Brak możliwości obrony przy dużej ilości atakujących kart

lvl 33
2014-03-29 15:27:30
Screen zapewne wiele wam nie powie, za późno go wykonałem, aczkolwiek wstawiam, żebyście zobaczyli Moją ilość kart, oraz przeciwnika:
http://zapodaj.net/8e8fb56e04c5f.png.html

Walka była do wygrania, miałem większą ilość kart, dodatkowo użyłem dwóch czarów wycofujących, a przeciwnik miał karty ze zbliżonymi statystykami do Moich. Te co miały lepsze statystyki obronne (Obrońca, golem) dysponowały słabszym atakiem i zostały przydzielone do moich kart z 3 hp. Co więc zawiodło?

1) Karty które nie są blokowane podświetlają się na czerwono, zablokowane świecą się na zielono, lecz przy tak dużej ilości kart wszystko się zlewało i nie byłem w stanie określić którą kartę blokuję, a którą nie.
2) Brak informacji w moich kartach, że karta jest już wykorzystana do obrony. Nie wiedziałem jakie z moich kart nie zostały przydzielone do obrony przed wrogą kartą przeciwnika i często wystawiałem do obrony, karty które już coś blokowały :(
3) Jak na burdel jaki się robi w takich sytuacjach jest za mało czasu. Trzeba ogarnąć jaka karta co ma blokować, a to trochę trwa.

Co proponuję aby więcej nie dochodziło do takich sytuacji?
1) Dodanie kartom zwykłym rozwiązań dzięki którym będzie możliwy ciągły atak, a karty takie jak obrońca nie będą zapewniały 100% obrony przed atakiem. Dzięki takiemu czemuś liczba kart na stole nie wzrosłaby do takiego poziomu (Wiem, wiem wprowadzenie takiego czegoś nie jest możliwe, napisałem to dla żartu :D).
2) Wydłużenie czasu.
3) Wprowadzenie nowej opcji. Po wystawieniu do obrony, gdy na stole jest więcej niż 10 kart powinna być możliwość ukrywania wybranych kart atakujących i kart wystawionych przeciw nim do obrony.
lvl 48
2014-03-29 15:37:23
1 - przeciw :D
2 - przeciw
3 - ciekawe rozwiązanie

Osobiście wprowadziłbym przycisk dodający minutę do rozgrywki, każdy z graczy mógłby jednak użyć go jedynie raz. Tak, tak przeciwnik zaraz może uderzyć po raz drugi, dla mnie jednak takie rozwiązanie byłoby fajne.

#Edytowany (2014-03-29 15:37:53) przez Ramalian
2014-03-29 20:51:44
Wydłużaniu czasu jestem przeciwny, bo to może też być element taktyki.
Po prostu myślenie nad problemem z presją czasu, jest zupełnie inne i prowokuje do błędu, a to niekiedy skuteczna taktyka.

Jednak oznaczenie kart użytych już w obronie (w jakikolwiek sposób) przy sporej ilości kart atakujących ułatwiłoby niewątpliwie obronę. Ja mam często problem, że mimo, iż ogarniam sytuację przy dużej ilości kart, zwyczajnie jest trudno wycelować we właściwy "skrawek karty", czas goni, a przed oczami się wszystko zlewa. Przydałby się choćby jakiś odrębny kolor obwódki dla kart broniących.

Można byłoby rozważyć też podejście drugie, choć nie wiem czy nie byłoby to zbyt dużym ułatwieniem. Mianowicie:
Karta wystawiona do obrony przyjmuje kolor obwódki w zależności od tego czy przeżyje starcie.
a) przeżyje - jeden kolor
b) zginie - drugi kolor

Zaloguj się na stronie głównej aby pisać posty
Devbricks - Łukasz Kowalski all rights reserved, Regulamin
Twórcy gry: Silnik gry: Zły Patryk | Klient gry, www: Doceluf | Projekt i zarządzanie: Eigen | Grafiki: (karty, tła, avatary) - Marud, (karty, elementy www) - Zakała