Poradniki > Spis porad i wskazówek

lvl 34
2013-02-19 12:29:03
Witam!
Założyłem ten temat, aby każdy z graczy mógł wpisywać tu swoje porady i wskazówki, a jeśli uznam to za stosowne, będę wklejać je do pierwszego posta.

- Jeśli zaczynasz grę w Terrath, najlepiej przeczytaj najpierw oficjalny poradnik - http://terrath.com/game a potem wypróbuj tutorial - znjdziesz go po wejściu do gry. Potem najlepiej potrenuj trochę z trenerem, a następnie spróbuj walk z graczami. Pamiętaj, że najwięcej uczysz się przez praktykę. /by Gothdo/

- Najważniejsze są punkty zasobów, więc jeśli możesz je dodać zrób to na początku tury. /by Ciemiężdzca/

- gwardia + eq [muszkiet i płonący miecz (lub zatrute ostrze /by Gothdo/)] - w ataku nie ma na nią mocnych, gorzej w obronie, ale bronić można się czymś innym /by Doceluf/

- słabe jednostki + eq [muszkiet i płonacy miecz] wystawiasz motłoch z atakiem 5 i omijaniem 2pkt tarczy, nawet jak ci go zabiją to eq wraca do reki i możesz znowu komuś włożyc, dodatkowo możesz taka jednostkę wzmocnić felczerem na czas ataku :) /by Doceluf/

- Podejmij decyzję jakim rodzajem talii chcesz grać (szybka i agresywna / kontrolująca stół / obronna / powolna i silna) i taką zbuduj. Wrzucanie do decku kart, które po prostu wydają Ci się dobre, może skończyć się otrzymaniem chaotycznej armii, która nie chce działać ani na początku gry, ani w jej późnym stadium. /by klockilego/

- Karty unikatowe są lepsze od zwykłych, jeśli nie masz pomysłu na talię, staraj się po prostu sukcesywnie zastępować zwykłe karty unikatowymi, chyba, że ewidentnie kłóci się to z wizją Twojej armii. /by klockilego/

- Zwróć szczególną uwagę na ilość zasobów w talii - jeśli grasz kartami o niskim koszcie energii niech zasoby stanowią 1/3 Twojej talii, jeśli grasz kartami drogimi i posiadającymi aktywne zdolności, dołóż jeszcze trochę. /by klockilego/

- Zwróć uwagę jakie karty są dla Ciebie zagrożeniem w taliach przeciwnika i postaraj się znaleźć na nie odpowiedzi pośród kart, które posiadasz. Włóż je do talii. /by klockilego/

- Przeanalizuj dokładnie spis kart w obu dostępnych edycjach i kup tą, gdzie jest większa szansa na trafienie kart, których potrzebujesz. Osobiście uważam, że póki nie masz "nadwyżek magazynowych" kart z "Dni Chwały" to nie ma sensu kupować "Dni Ciemności" (chyba, że zależy Ci na dotyku śmierci) /by klockilego/

- Jeżeli chcemy włożyć do talii wiedźmę to warto mieć w niej także chociażby dwóch paladynów lub ekwipunek dający hp oraz tarczę (może też być bez tego drugiego). Jeżeli tego nie zrobimy przeciwnik będzie mógł praktycznie byle magiem czy czarem nam ją zabić. /by Rebel/

- Nie warto tracić na początku gry cennych jednostek. Kiedy przeciwnik ma silną kartę która mogła by zabić naszego np. maga lub zabrać 2 hp wybierzmy tą drugą opcje, zaowocuje to w niedalekiej przyszłości. /by Rebel/

- Czasem warto odłożyć sobie trochę kasy i zaczekać na promocję /by Gothdo/

- Lepiej zrobić małą talię, ale dobrą, niż większą, ale słabszą. /by Gothdo/
#Edytowany (2013-06-26 20:21:40) przez Gothdo
2013-02-19 15:03:16
Co do 2 pkt. jakbyś zrobił odwrotnie też byś mógł dać tą kartę za 4 ;)

PS : Pisałem już we wszystkich działach xD
lvl 34
2013-02-19 15:06:30
OK

PS. Ja też
lvl 4
2013-03-02 19:35:10
5. Używaj zdolności 'Deszcz Strzał' tylko w kilku sytuacjach:
a) Przeciwnik ma wystawione 2 karty lub więcej
b) Karcie przeciwnika zostało tylko 1 życia (nawet gdy jest ona jedna)
lvl 4
2013-03-03 14:44:40
6. Kiedy masz w ręce deszcz strzał, wybuch i 4 zasoby, zawsze atakuj jednostkę posiadającą 4hp/2hp 2tarcza
lvl 6
2013-04-17 14:36:30
Trzeba mieć 6 zasobów. Bo deszcz 3 zasoby i wybuch też 3.
lvl 34
2013-04-17 15:05:53
swietymiki: moja rada - nie używaj deszczu strzał
lvl 13
2013-04-27 21:08:51
7. Usuń z talii karty Pies Bojowy, Motłoch. Są one beznadziejne i nie mają żadnego ukrytego potencjału.
8.Poszukuj zamienników, które są bardziej opłacalne. Na przykład: Zamiast kartę 'Ryczerze' włóż do Decka kartę "Rycerz Gotycki". Statyski są takie same, a wymaga on mniej energii.
lvl 7
2013-06-26 14:31:28
Kilka porad odnośnie tworzenia talii - uważam, że ta umiejętność mocno kuleje w gronie graczy terrath:

- 60 kart w talii to bardzo dużo. Jeśli masz 2 sztuki paniki w 60. kartowej talii, to nie dziw się, że nie dochodzi ona na rękę, wtedy kiedy jest potrzebna - matematyka nie wybacza. Póki nie masz kompletów użytecznych kart, spróbuj złożyć talię liczącą 40-45 kart. Wyjdzie Ci to na zdrowie.
- Podejmij decyzję jakim rodzajem talii chcesz grać (szybka i agresywna / kontrolująca stół / obronna / powolna i silna) i taką zbuduj. Wrzucanie do decku kart, które po prostu wydają Ci się dobre, może skończyć się otrzymaniem chaotycznej armii, która nie chce działać ani na początku gry, ani w jej późnym stadium.
- Karty unikatowe są lepsze od zwykłych, jeśli nie masz pomysłu na talię, staraj się po prostu sukcesywnie zastępować zwykłe karty unikatowymi, chyba, że ewidentnie kłóci się to z wizją Twojej armii.
- Zwróć szczególną uwagę na ilość zasobów w talii - jeśli grasz kartami o niskim koszcie energii niech zasoby stanowią 1/3 Twojej talii, jeśli grasz kartami drogimi i posiadającymi aktywne zdolności, dołóż jeszcze trochę.
- Zwróć uwagę jakie karty są dla Ciebie zagrożeniem w taliach przeciwnika i postaraj się znaleźć na nie odpowiedzi pośród kart, które posiadasz. Włóż je do talii.
- Przeanalizuj dokładnie spis kart w obu dostępnych edycjach i kup tą, gdzie jest większa szansa na trafienie kart, których potrzebujesz. Osobiście uważam, że póki nie masz "nadwyżek magazynowych" kart z "Dni Chwały" to nie ma sensu kupować "Dni Ciemności" (chyba, że zależy Ci na dotyku śmierci)
lvl 34
2013-06-26 17:59:17
Z punktem 1. się nie zgodzę, bo on przeczy drugiemu :D
Resztę wpiszę.
lvl 7
2013-06-26 18:53:18
- Jeżeli chcemy włożyć do talii wiedźmę to warto mieć w niej także chociażby dwóch paladynów lub ekwipunek dający hp oraz tarczę (może też być bez tego drugiego). Jeżeli tego nie zrobimy przeciwnik będzie mógł praktycznie byle magiem czy czarem nam ją zabić.

- Nie warto tracić na początku gry cennych jednostek. Kiedy przeciwnik ma silną kartę która mogła by zabić naszego np. maga lub zabrać 2 hp wybierzmy tą drugą opcje, zaowocuje to w niedalekiej przyszłości.
#Edytowany (2013-06-26 18:53:41) przez Rebel
lvl 7
2013-06-26 19:47:24
@Gothdo "Z punktem 1. się nie zgodzę," - a to ciekawe, akurat ten uważam za najważniejszy ;)

(Oczywiście na wyższym levelu, kiedy masz już 60 mocnych kart, które dobrze ze sobą współgrają i odpowiednią ilość sztuk kart, które potrzebujesz w każdej grze, to talia 60 kart jest najlepszym rozwiązaniem. Na levelach niższych, powiedzmy 1-8, gdy nasz zasób kart do wyboru nie jest jeszcze zbyt pokaźny, lepiej wywalać słabe karty i zmniejszyć wielkość talii, żeby zwiększyć prawdopodobieństwo dociągu tego, co z przeciwnika robi mielone. Jak widzę przeciwnika na 5-6 levelu, który ma 60 kart w decku, to jestem pewny, że co drugą turę będzie sypał słabą kartą)
#Edytowany (2013-06-26 19:48:17) przez klockilego
lvl 7
2013-06-26 20:14:46
Po 5 levelu spokojnie imho można złożyć dobrą talie nawet ze zwykłych kart. A przynajmniej taką by na czas brać osoby co grają na mniej niż ~45 kart.
lvl 34
2013-06-26 20:21:06
To wiem jak napiszę: "Lepiej zrobić małą talię, ale dobrą, niż większą, ale słabszą."
lvl 7
2013-06-26 20:36:23
@Rebel - gram "czterdziestką" i jeszcze mi się nigdy nie zdarzyło, żeby skończyły mi się karty.
@Gothdo - wolność Tomku w swoim domku ;)
#Edytowany (2013-06-26 20:36:35) przez klockilego
lvl 7
2013-06-26 23:15:42
Doczekasz się :)
lvl 19
2013-10-22 23:36:30
Dla wszystkich mających problemy ze zjawami.
http://www.youtube.com/watch?v=Va0AMOVftQ0
Mam nadzieję, że nie zostanę za to ukarany ale nigdzie nie znalazłem żadnego zakazu ;)
Zaloguj się na stronie głównej aby pisać posty
Devbricks - Łukasz Kowalski all rights reserved, Regulamin
Twórcy gry: Silnik gry: Zły Patryk | Klient gry, www: Doceluf | Projekt i zarządzanie: Eigen | Grafiki: (karty, tła, avatary) - Marud, (karty, elementy www) - Zakała