Rozmówki ogólne > Promocja TERRATH - burza mózgów

lvl 7
2013-06-25 13:49:59
Ostatnio zauważyłem, że z dnia na dzień jest coraz mniej graczy online - nie mam dostępu do dokładnych statystyk, ale widzę, 30 graczy online w godzinach, w których zwykle było około 50-60 i 50-60 graczy w godzinach, w których spotkać można było nawet 80-90 zalogowanych użytkowników. Wykop efekt się skończył, część wykopków (tak jak ja) zostało na "stałe", a część znudziła się i poszła marnować czas gdzie indziej. Kiedy nie ma z kim grać, nikt nie wyda ani złotówki na karty, których nie będzie w stanie szybko wrzucić w wir krwawych walk, dlatego spadająca liczba graczy działa na niekorzyść wszystkich, zarówno graczy jak i Twórców gry - tego nie trzeba chyba tłumaczyć. Proponuje zorganizować w tym temacie burzę mózgów na temat promocji Terrath: Jak ściągnąć nowych graczy (priorytet) i jak utrzymać tych, którzy nabili już kilka leveli.

Ze swojej strony proponuje:
1) Reklama na FB przez gold dla obecnych graczy - Wykop zadziałał świetnie, może teraz facebook? 100 golda dla obecnych graczy za polubienie profilu terrath i udostępnienie specjalnie przygotowanego posta, zapraszającego nowych graczy do gry? Posta z kodem promocyjnym, który dawałby nowym graczom jakieś promocyjne karty, lub więcej złota na start, podobnie jak to było z promocją na wykopie?
2) Płatna reklama na FB - Sam zainteresowałem się ostatnio reklamą na facebooku, nie jestem jakimś specjalistą, ale wydałem na funpage mojej firmy niecałe 30zł, a reklama dotarła do 20'000 odbiorców, co przełożyło się na spory skok oglądalności strony i kilka zakupów, a sprzedaje produkty po 1500zł. Myślę, że terrath, jako produkt darmowy mógłby cieszyć się dużo większym zainteresowaniem, a dzięki strategii freemium, którą obrali Twórcy, koszt reklamy pewnie się zwróci.
3) Żmudna i ręczna promocja na forach poświęceonych RPG, grom planszowym i komputerowym... jest tego mnóstwo, czas trochę pospamować ;)
4) Dogadanie się z jakimś dużym graczem, no nie wiem, rebel.pl?, żeby do każdego zakupu dodawał kod promocyjny dla nowego gracza, w zamian za jakieś banery rebela na terrath?
5) Utrzymanie starych graczy - nowe karty, jeszcze trochę nowych kart i więcej nowych kart - obecnie jest zbyt mało możliwości budowy talii, a większość jest do siebie bliźniaczo podobna. Trzeba dać graczom możliwość testowania różnych buildów i strategii, bez tego, niestety, wieje nudą. Nuda ==> spadek ilości graczy ===> większa nuda ===> [...] ===> totalna klapa.

Rzucajcie swoje pomysły, może któryś spotka się z akceptacją administracji i zaczniemy działać!
lvl 30
2013-06-25 14:37:38
Obecnie gra jest zbyt prosta i przez to zbyt szybko się nudzi, aby zatrzymać na dłużej większą liczbę graczy. Dopiero gdy zostanie to poprawione, jakieś większe akcje promocyjne będą miały sens.
lvl 6
2013-06-25 15:42:09
Nadal to jest beta, więc jaka taka promocja na szeroką skale mija się z celem, oczywiście można by było rozpromować grę, bo to jedyna karcianka POLSKA.
lvl 6
2013-06-25 17:48:27
Hmm...Sądze, że to dobry pomysł ale gra powinna też mieć wiele nowych dodatków wiecie o czym mówie. Gdyby gra była bardziej urozmaicona to nie było by czegoś takiego. Gra powinna przyciągać na siebie uwage i wtedy nie można od niej oderwać wzroku ani na sekunde i tu sie zaczyna cała zabawa.
Pozdrawiam Szymon D.
lvl 6
2013-06-25 17:51:10
I apropo nowych kart i dodanych do niej sił mocy czy jak to nazwać. Powinniście zrobic burze mózgów na ten temat - administratorzy. Mówie wam to znakomity pomysł.
lvl 7
2013-06-25 20:30:20
Dobrym pomyslem byloby dodanie bardziej rozbudowanej opcji single player. Slabsi gracze moga tam sie rozwijac, zbierac wiecej pieniedzy niz obecnie (mniej niz z graczami), trenowac rozne uklady (obecnie trenere ma nasza talie a tak w walkach z graczami raczej sie nie dzieje). Do tego jakies story mode single player byloby po prostu ciekawym aspektem gry.
lvl 33
2013-06-25 20:39:09
@m4r1u5z
Czegoś takiego nie będzie, ponieważ gra stawia na walki z innymi graczami.

Kiedyś był konkurs polegający na promowaniu gry :P
http://forum.terrath.com/f/7/272/ogloszenia/konkurs-do-wygrania-2000-zlota
lvl 6
2013-06-26 13:16:36
Zróbcie tak jak chcecie.
#Edytowany (2013-06-26 14:21:00) przez smokok
lvl 7
2013-06-26 13:17:56
piszemy "tak", czyli jak? Bo nie rozumiem.
lvl 6
2013-06-26 15:16:16
Sprawa jest taka, że nie ma sensu reklamować gry przy pomocy jakichś wielkich kampanii, gdy jest nie skończona, gdy brakuje jeszcze wielu kart itd.

Staramy się obecnie:
1) Organizować konkursy na wypromowanie gry
2) Wrzucamy na różne strony prezentujące gry online
3) Piszemy po forach itd.

Jednak jednocześnie rozwijając grę i przy ograniczonym budżecie, nie możemy robić tego na dużą skalę. Jeśli chcecie pomóc w rozwoju gry, to chętni mogą informować znajomych, umieszczać gdzieś informacje o Terrath (byle bez zbędnego spamu) i tak stopniowo gra się rozejdzie. Za każdą taką akcję dziękujemy i pewnie również ją jakoś nagrodzimy.
lvl 6
2013-06-26 18:13:32
hej eigen takie pytanie masz moze skype gg czy facebooka chetnie z toba pogadam napisz tutaj bede wdzieczny.
pozdrawiam szymon
lvl 7
2013-06-26 21:35:05
Przeniosłem się w daleką przyszłość, by sprawdzić, czy Eigen dał Ci numer gg. Nie dał.
Dowód? Spójrz kiedy edytowałem posta.

#Edytowany (2048-01-18 22:11:37) przez klockilego
lvl 6
2013-06-27 15:28:48
@klockilego: Nie masz racji, w 2048 nie będzie już gg więc mogłeś nie wiedzieć czy go dostał czy nie :D
lvl 7
2013-06-27 16:43:05
#Hangover
w takim razie rozwiążcie jakoś problem takich chwil, gdy jest godzina późna a w grze jest 10 osób z czego jedna aktywna na multi i siłą rzeczy nie ma jak grać
w takiej sytuacji zostaje nam jedynie walka z trenerem, która jako forma zdobywania pieniędzy i expa mija się z celem

ponadto
fajnie byłoby wprowadzić taki pasek z zaznaczeniem z graczami z którego poziomu chcemy grać (nasz przedział ustawiony na 'zawsze tak'). samo duszenie co grę na przycisk z potwierdzeniem 'czy chcesz...' jest nieefektywne, ponadto czasem nie ma z kim grac i siłą rzeczy lepiej zagrać z kimś z dalszego przedziału.
#Edytowany (2013-06-27 16:45:26) przez m4r1u5z
lvl 7
2013-06-27 16:55:28
m4a1u5z - niby fajny pomysł, niestety tak to bywa, że jak oddajesz głos ludowi, to potem się wszystko wali. A co jak sobie wszyscy ustawią, że chcą walczyć tylko z niższymi levelami?
lvl 7
2013-06-27 21:28:39
To będą walczyli z równymi sobie. Bo ten przedział powinien pozostać tak, jak jest teraz - czyli zawsze zaznaczony. Z takimi checkboxami byłoby po prostu łatwiej a to jest w zasadzie chwila roboty.
lvl 29
2013-06-28 14:17:59
zgadzam się; z każdym dniem zauważalny jest spadek CCU w tej grze, choć są tacy jak klockilego, ja, czy inni, którzy przyszli z jakiejś tam promocji (wykopowej czy innej) i się wkręcili. beta czy nie beta, dobra gra się obroni i będzie się naturalnie rozrastała. oczywiście, że czynnikiem przyciągającym ludzi jest sama strategia. ktoś ma 4 paladynów? ok, ale ja jestem w stanie zrobić jakąś kontr-strategię i dudka sprowadzić na ziemię. coś na wzór rts-ów, eg. AoE, gdzie pikinierzy gonią konnicę jak chcą, a są zdecydowanie tańsi w produkcji. tego potrzebujemy. i wierzę, że autorzy również to dostrzegają i skupią się na alternatywnych strategiach w przyszłości. a promocja, bo o tym ten topic, będzie miała większe szanse ściągnięcia ludzi przy dobrze zbalansowanej grze.
lvl 6
2013-06-28 14:55:42
Dokładnie tak, mamy plan kilkudziesięciu nowych umiejętności kart, są one programowane w silniku, jednak niestety to trochę potrwa. Wtedy będą możliwe różne strategie, a nie wystawienie 20 najlepszych kart i frontalny atak nimi ;)
lvl 6
2013-06-28 23:04:14
no to super o taki przebieg rzeczy mi chodziło i jak co chetnie dam pare pomyslow na nowe karty czy moce
lvl 16
2013-07-09 02:17:52
Skoro gra jest beta i żadna promocja do czasu jej rozszerzenia nie jest planowana to granie w nią póki co traci sens. Liczę, że w momencie gdy gra zostanie dopracowana i w końcu uda się rozpromować grę na tyle że będzie codziennie w godzinach szczytu chociaż 100 playerów ( ale takich prawdziwych a nie afków :) )to roześlecie emaile do starych graczy. Mam tylko nadzieje że to do tego czasu się nie zestarzeje :). Życzę powodzenia i szybkich sukcesów całej ekipie tworzącej grę.
Zaloguj się na stronie głównej aby pisać posty
Devbricks - Łukasz Kowalski all rights reserved, Regulamin
Twórcy gry: Silnik gry: Zły Patryk | Klient gry, www: Doceluf | Projekt i zarządzanie: Eigen | Grafiki: (karty, tła, avatary) - Marud, (karty, elementy www) - Zakała