Kosz > Typ jednostki

lvl 13
2013-05-05 18:07:24
Dobrze by było aby wprowadzić typy jednostek aktualnie z pierwszym dodatkiem widze to dodatek, ktory opiera się przede wszystkim na jednostce "ludzie".
Ale z kolejnymi edycjami mogą to być inne jednostki np:
-Drzewce
-Bestie
-Elfy
-Duchy
-Wampiry
-Wilkołaki
-Anioly
-Demony
-Pająki
-Zombie

Jeżeli wprowadzicie taki podział na jednostki wtedy każdy będzie mógł wybrać gildie która by grał, każdy dopasowałby odpowiednią taktykę do kart. Karty wtedy typu prewencja całyego obrażenia od danej gildi czy dodatkow czary typu za każdego elfa w grze dostajemy co ture jeden życia byłby na porządku dziennym i każda gildia mogłaby odznaczać się indywidualnymi umiejętnościami.
#Edytowany (2013-05-05 18:12:27) przez Menog
lvl 13
2013-05-05 18:14:59
Według mnie pomysł dobry to urozmaiciłoby grę i dało początek zwiększaniu się liczby dostępnych kart.
lvl 22
2013-05-05 18:20:22
Ludzie drodzy, czy Wy czytacie to forum w ogóle?

Akurat jest już zaplanowana seria kart typu "dark". Zapewne będą również inne. A Ty, mój drogi Menogu, nie graj białymi na prewenty, bo to wcale nie daje rady wobec agresywnej ognistej, a sylvan i jego elfy wraz z drzewcami wcale nie są dobre na karty ciemne. Taki urok Magic'ków. Wszystko ma swoje plusy i minusy. Pomysł oklepany, już dawno przerabiany i omawiany, nie tyle nawet przez graczy, co zapobiegliwych twórców. Do kosza, chyba, że masz dokładne rozpiski kart dla każdej serii wraz z umiejętnościami "gatunkowymi" oraz specyfiką gry.
lvl 13
2013-05-05 18:38:17
Drogi Arronku może i temat okelepany ale przyjął się nie tylko wśród MTG ale również wśrod innych karcianek. Po drugie gwarantuje Ci że to nie jest dobry pomysł aby wypuszczać dodatki do gry z podziałem na frakcje. Lepszym pomysłem aby z każdym dodatkiem każda frakcja otrzymywała garść kart ale wtedy dodatek na poziomoie 50 kart nie wchodzi w gre. Nie każę nikomu wprowadzać tych zmian z dnia na dzień wiem że to jest trudne i nie odrazu zostanie wprowadzone o ile zostanie wogóle wprowadzone. Jestem rowniez przekonany że jeżeli frakcje zostaną wprowadzone jedna po drugiej nie będzie to tak efektywne jak w przypadku mieszanych dodatków. Jeżeli chodzi o mechanizmy gry jest to do zrobienia do każdej frakcji ale oczywiście czas, czas i jeszcze czas jest potrzebny do tego ale jeżeli Twórcy chcą aby karcianka odniosła sukces potrzebny jest ten mechanizm gry.
lvl 22
2013-05-05 19:16:51
Nie zdrabniaj mojego nicku, bo zalatuje sodomią. To raz.
Dwa:
Tak, przyjął się i jest szeroko znany. Zatem (Skoro już ściągamy wnioski z kosmosu, a najpewniej z okolic planety Anus...) uważasz, że nasi twórcy nie inspirowali się owymi "innymi karciankami" i nie przeszło im nawet przez myśl to, że można karty na "frakcje" dzielić itp. itd.

W porządku, może tak być. Niezbadane są wyroki Administracji. Aczkolwiek gdybyś podłubał na forum znalazłbyś temat gdzie bodajże Eigen (Który o tę grę jak zapewne wiesz, dba jako jeden z twórców) wspomina czy już nawet informuje, że jest tworzona seria kart ciemnych, z unikatowymi, przypisanymi do jak to mówisz - "frakcji"- umiejętnościami i właściwościami. Spoko.

No to teraz zrób powiedzmy cztery frakcje, po 20 kart (Liczmy, że 10 w talii to zasoby, a 20 kart dodajemy do najmniejszego grywalnego decku). Razem daje to 80 zbalansowanych wstępnie i gotowych do wprowadzenia karteluszek. Potem oczywiście rzuci się hałastra graczy, którzy będą wymagali upgradeowania "specyficznej" talii, którą grają, ponieważ jest za słaba wobec tej, i tamtej, a z tą w ogóle nie daje rady. Jedni dostaną dodatkowe dwie karty, reszta zacznie płakać, tamtej podbiją statystyki, wszyscy będą chcieli zagryźć tę właśnie. I tak jeden przez drugiego, na cztery fronty.
Wprowadzanie frakcji po trochu jest niewykonalne. Najłagodniejszą opcją jest właśnie zbudowanie bliźniaczej serii kart w innej konwencji i wrzucenie jej, kompletnej, po dłuższym okresie czasu, gdy pierwsza seria się przeje i gdy każdy już będzie posiadał po piętnaście legend z "ludziów". Wtedy napędzona zostanie koniunktura. Wtedy ludzie na "Hura" skoczą na" darki" i będzie można wtedy zbudować z nich talię porównywalną do talii najlepszych graczy serii pierwszej.

Jeszcze jedne zarzut: Jesteś świadom, że do każdej frakcji muszą zostać wydane osobne zasoby? Osobiście nie potrafię sobie wyobrazić tworzenia serii "kolorystycznych" kart, jeśli chodziłyby pod jeden typ zasobów. Wyobrażasz sobie grę mieszankami więcej niż dwóch serii? Czekaj, 10 zasobów białych, 10 czarnych... 40 kart bitewnych. Powiem Ci, że mając w talii 25 zasobów na 60 kart co poniektórzy mają problem z płynnym wypuszczaniem jednostek. Wypuszczanie małych setów kart jest pomysłem złym i w żaden sposób nieatrakcyjnym pod względem ewentualnej rozgrywki.

Wierzę, że jesteś przekonany co do tego, że nie zostanie to wprowadzone, zatem po co >w ogóle*< ciągniesz tę dyskusję która nie prowadzi donikąd? I kim Ty jesteś, by twórcom karcianki mówić co mają robić, by ich gra osiągnęła sukces? I to mówić nie patrząc z logicznego punktu widzenia, a przynajmniej kilku, niech tam, że nielogicznych?

Takie tam tentegowanie o Szopenie. Moim zdaniem temat jest zbędny, a pomysł niecelny i niejasno przedstawiony.
#Edytowany (2013-05-05 19:18:54) przez Arron
lvl 13
2013-05-05 19:55:35
"Jeszcze jedne zarzut: Jesteś świadom, że do każdej frakcji muszą zostać wydane osobne zasoby? Osobiście nie potrafię sobie wyobrazić tworzenia serii "kolorystycznych" kart, jeśli chodziłyby pod jeden typ zasobów. Wyobrażasz sobie grę mieszankami więcej niż dwóch serii? Czekaj, 10 zasobów białych, 10 czarnych... 40 kart bitewnych."

Oczywiście że uważam że mieszane talie będą bardziej grywalne niżeli podział i twarde trzymanie się stereotypów i granie jednym z kolorów. Problemy z maną zawsze się zdażają w tego typu grach i nie wyeliminujesz tego, o ile nie zostaną wprowadzone jednostki które dodają mane czy inne zasoby które maja dodatkowe umiejętności grywalne podczas pojedynku.

"I kim Ty jesteś, by twórcom karcianki mówić co mają robić, by ich gra osiągnęła sukces? I to mówić nie patrząc z logicznego punktu widzenia, a przynajmniej kilku, niech tam, że nielogicznych? "

Jestem graczem, który pisze w dziale propozycje... "Masz jakąś propozycję? Nie krępuj się, napisz. Jeśli będzie to możliwe i sensowne, to na pewno to wprowadzimy" mnie się wydaje to sęsowne, Tobie nie, na szczęscie nie Tobie to oceniać, krytyka nie jest zła, ale musi być konstruktywna "Arronku" masz rację zostawmy tą dyskusję bo do niczego dobrego nie prowadzi.
#Edytowany (2013-05-05 19:58:32) przez Menog
#Edytowany (2013-05-05 20:05:08) przez Menog
lvl 14
2013-05-05 20:42:30
Nie będę tego wypisywał przy każdym Twoim temacie, ale widząc, że sugerujesz się inną grą (w grze XYZ się to przyjęło), nie będę za tym, by Terrath było klonem XYZ.
lvl 20
2013-05-11 12:16:17
Coś takiego nie zostanie wprowadzonego.
Zaloguj się na stronie głównej aby pisać posty
Devbricks - Łukasz Kowalski all rights reserved, Regulamin
Twórcy gry: Silnik gry: Zły Patryk | Klient gry, www: Doceluf | Projekt i zarządzanie: Eigen | Grafiki: (karty, tła, avatary) - Marud, (karty, elementy www) - Zakała