Kosz > Coś jest nie tak z zasobami...

lvl 7
2013-03-31 15:33:20
Hej,

Myślałem, że to była przypadkowa sytuacja. Ale później była następna. I następna. I następna. I następna. Czy naprawdę ten przypadkowy rozkład kart polegać ma na tym, że rozkłada mnie gość z 1 poziomem bo przez 15 tur dostałem 2 zasoby? 18 zasobów na 60 kart daje 30%. I w kilku, jeśli nie kilkunastu już walkach te 30% polega na tym, że mam dwie karty zasobów przez 15-20 tur. A później umieram. I dla żartu dostaję po śmierci kartę zasobów. Rozumiem, losowość i tak dalej, ale na buk - mam 1 legendę. 1 na 60 kart. 4 gwardie. Dlaczego one w ciągu pierwszych 10 tur mogą się pojawić, a zasoby, które jakkolwiek umożliwiają rozgrywkę nie? Nie wiem, może jest okej. Może to przypadek, wielki pech, etc. Ale proszę, sprawdźcie to. Nikt nie czerpie frajdy z gry, w którą nie może grać. Zwłaszcza po poprawce "* bardziej przyjazne tasowanie talii kart (lepszy rozkład zasobów w talii)".

DeWitt
lvl 6
2013-03-31 15:42:52
Jasne, sprawdzimy. Nikt się nie upiera na siłę, że jest dobrze, wszystkie poważne zgłoszenia sprawdzamy.

Napiszę pokrótce, bo nie jest to żadna tajemnica, jak to wyglądało i jak wygląda.

Jak wyglądało: Były losowane 2 karty zasobów na początku i potem one miały przez to rzadszą częstotliwość wypadania, dlatego że dwie poszły na początek.

Jak wygląda: Dwie pierwsze karty zasobów, które są losowane, są odejmowane od całej puli i szansa na wylosowanie zasobów zostaje zachowana na takim poziomie, jaką masz w talii (czyli te 30%), nieżależnie od tego, że dwie już wypadły. Więc powinno wypadać dobrze

Ale może coś jest nie tak, zapytam potem Patryka, czy coś nie działa, czy masz pecha. Chociaż współczuję, jeśli masz takiego pecha, ja bym się wkurzył bardziej ;)
lvl 7
2013-04-01 22:55:31
Oczywiście, istnieje możliwość pecha. Cóż, "taki lajf, zią", jak mawiają ludzie tu i uwdzie. Ale ponieważ jest to gra losowa nie mam możliwości sprawdzenia sam, czy wszystko chodzi jak trzeba, czy gdzieś tam nie wkradł się mały błąd - w końcu każdemu z nas się one zdarzają. :)
Dodam, że takie walki "trochę zasobów, brak, trochę zasobów" się zdarzają. Sam miewałem, miałem przeciwników, którzy tak mieli. Ale tutaj to po prostu "masz zasoby i koniec, hihi".

W sytuacji słabej losowalności problemem jest też liczenie zasobów jako zwykłych kart. Jasne, mogę ich dodać jeszcze trochę i będę miał 50% na zasób. Tylko wtedy zostanie mi 30 kart na jednostki i przedmioty. A szansa, że zużyję 30 zasobów też szczególnie duża nie jest. Aczkolwiek dziękuję jeszcze raz, że to sprawdzicie. :)
lvl 10
2013-04-07 23:02:27
Ja tam sprawdzał nic nie będę, rzeczy typu 2+2 bardziej sprawdzić się nie da.
Zmian w losowaniu, aby rozkład zasobów nie był losowy - tego robić chyba nie będziemy, z tego co się orientuję, strasznie spaczyłoby to rozgrywkę, byłaby zbyt przewidywalna.
lvl 10
2013-04-07 23:05:51
Zamykam.
Zaloguj się na stronie głównej aby pisać posty
Devbricks - Łukasz Kowalski all rights reserved, Regulamin
Twórcy gry: Silnik gry: Zły Patryk | Klient gry, www: Doceluf | Projekt i zarządzanie: Eigen | Grafiki: (karty, tła, avatary) - Marud, (karty, elementy www) - Zakała