Ja widzę dwa powody takiej sytuacji. Raz to małe zbalansowanie walki w przedziale 9+, przez co słabsi gracze boją się wchodzić w kolejkę bo często gdzieś tam czają się ci najmocniejsi czekający na okazję. A dwa, to nagroda 10 złota za walkę która może trwać 20 minut i jeszcze trzeba ją wygrać jest mało zachęcająca, gdy z piekielnego trenera którego się ogrywa w 2 minuty leci 3 pewnego złota. Oczywiście zwiększenie nagród czy złota w pvp zwiększyło by ilość walk w jakimś tam stopniu nie wiem tylko czy jest to dobre dla gry, ponieważ wtedy czających się wysokich lvli będzie jeszcze więcej i będą jeszcze szybciej odsadzać resztę :)
Tak więc, ponieważ wprowadzenia nowego przedziału póki co twórcy nie przewidują, tak samo jak parowanie po elo to dopiero przyszłość, wprowadzanie wyższych nagród za pvp zaszkodziło by grze. Bez wyższych nagród w pvp bawią się tylko niektórzy, dla przyjemności, bo ci co chcą się rozwijać tłuką piekielnego. Ci którzy grają dla przyjemności nie robią to tego często, bo nawet w zgadywane walki na czacie potrafią niektórzy gracze wbijać byleby tylko załapać się na słabszego gracza. Tak więc koło się zamyka, i bez większego online i wprowadzenia innego systemu parowania albo możliwości wyzywania gracza np. z czatu zamiast wchodzenia w kolejkę nie będzie większego pvp. Takie są moje przemyślenia :)