Propozycje > Unikatowe i rzadkie zasoby.

lvl 43
2014-01-02 19:39:52
W grze mamy system many, różniący się od landów z popularnych karcianek,
co zmniejsza odrobinę pulę możliwych mechanik/ ale nie wyklucza pewnych urozmaiceń.

Proponuję wprowadzenie w przyszłości unikatowych i rzadkich kart zasobów,
będących nagrodami za osiągnięcia - tak aby kontrolować ich maksymalną ilość w talii.

Przykładowo:
zasoby unikatowe {+1HP, +1EN}
zasoby rzadkie {+2EN}
zasoby legendarne {+2EN, draw a card}

Zasoby mogłyby też odejmować przeciwnikowi HP, zmuszać go do poświęcenia swojej jednostki/karty w talii - możliwości jest całkiem sporo. :)
lvl 12
2014-01-02 20:05:15
Szczerze mówiąc nie podoba mi się ten pomysł. Albo inaczej, pomysł jest okey, ale propozycje według mnie nietrafione. Uwielbiam, gdy w karciankach większość kart najrzadszych jest świetna, ale w specyficzny sposób, tak, że nie pasują do każdego możliwego decku.
Dzięki temu nie buduje się talii z samych 'legendarnych', a wkłada się do decku tych kilka legend, które "działają w talii" , bo reszta po prostu nie pasuje.
Tutaj dostajemy karty, które od razu pasują zawsze do każdego decku, są zawsze lepsze od ich 'normalnych' odpowiedników. Kto je ma, to od razu wkłada je do talii, w dodatku są lepsze w znaczący sposób. Teraz np. większość graczy korzysta z ciężkiej jazdy (tak to się nazywa? :P 3/3/3 z 1 oczekiwania), ale jest to karta unikatowa, więc nie tak ciężko ją zdobyć, nowi gracze dość prędko zdobędą kilka sztuk. W przypadku zasobów na +2 energii gracze posiadający takie zasoby mają przewagę w samej 'podstawie' gry (trudno mi to w słowa ubrać :P).
Tak samo załóżmy, że maksymalnie byłyby do zdobycia 2 takie legendarne zasoby na +2EN i dociąg karty. Jeśli ktoś trafi je w ręce startowej, to ma według mnie zbyt dużą przewagę na samym starcie.

Ale sam pomysł z wykombinowaniem czegoś z zasobami jak najbardziej w porządku.
Ta pierwsza propozycja jest okey +1HP i +1EN, zawsze to jakiś profit, ale nie tworzy znaczącej przewagi.

Pomysły wymagające zapewne większej pracy od twórców, ale ja np. widziałbym coś takiego:
+1EN "normalnej" i 1EN tylko na tę turę, ale w następnej zaczynamy z 1 EN mniej. (zagrywając to w pierwszej turze mamy 2/1 EN, w kolejnej zaczynamy z 0/1 ;P).
+1EN, 1dmg w oponenta.
+1EN, +1 tarczy wybranej jednostce
+2EN, 5 obrażeń w siebie (to w sumie trochę ryzykowny pomysł)
+1EN + przyzywasz manekin treningowy 0/1, ewentualnie jeszcze dostajesz 1-2 punkty obrażeń.

I takie tam. Generalnie żeby to miało też jakiś drawback ; P
#Edytowany (2014-01-02 20:07:49) przez Gri
#Edytowany (2014-01-02 20:41:30) przez Gri
lvl 30
2014-01-02 20:25:49
Zasoby dające 2 en to przegięcie, ale pozostałe wyglądają ciekawie.
lvl 43
2014-01-02 21:03:37
Nie będę bronił przykładów, są z przysłowiowej dupy, chciałem jedynie podać możliwe statusy jakie wpadły mi naprędce do głowy, aby pobudzić trochę wyobraźnię co do potencjalnych możliwości.

Rozumiem obawy przed zbytnim faworyzowaniem graczy z 'lepszymi' zasobami.
Aby karty nie dawały zbyt dużej przewagi można je bilansować poprzez:

a) maksymalną ilość zasobów danego rodzaju w decku, na przykład max 3 unikatowe i 2 rzadkie/legendarne - tak aby nie stanowiły ponad połowy kart zasobów w przeciętnej talii.

b) różnorodność statusów która wymuszałaby na graczach wybór co chcemy wrzucić do talii.

c) unikatowość zasobu, możliwość zdobycia jedynie 'n' sztuk na gracza w grze.

c) odpowiednie statusy komplementarne z danym typem talii, dobierane w combo pod rush/control.

d) itd. sposobów jest cała masa.

#Edytowany (2014-01-02 21:04:09) przez Sashi
lvl 43
2014-01-02 21:44:52
Odnosząc się do pomysłów, podoba mi się koncepcja:

{+1EN, +1HP},
{+1EN, summon 0/1/0 token, },
{+1EN, summon 1/1/0 token (2 CD), -1HP},
{+1EN, summon X/1/0 token (X CD), -XHP} - X jako koszt many lub predefiniowany,
{+1EN, summon 0/1/X, -XHP} - X jako koszt many lub predefiniowany,

byłby z tego całkiem przyjemne unikaty, przydatny dla troszkę wolniejszych talii.
Zaloguj się na stronie głównej aby pisać posty
Devbricks - Łukasz Kowalski all rights reserved, Regulamin
Twórcy gry: Silnik gry: Zły Patryk | Klient gry, www: Doceluf | Projekt i zarządzanie: Eigen | Grafiki: (karty, tła, avatary) - Marud, (karty, elementy www) - Zakała