Propozycje > Złoto za wygraną walkę powiązane z lvl przeciwnika

lvl 7
2013-06-18 23:04:03
Nagroda w złocie za wygraną walkę jest w tym momencie stała, tzn 10 złota.
Uważam, że fajnie by było, gdyby wartość nagrody była powiązana z levelem przeciwnika.
Może to być nawet niewielka różnica, opisana prostym równaniem:

level przeciwnika - level gracza + 10 = nagroda w złocie

Przykłady:
gracz na levelu 3 pokonujący przeciwnika o poziomie 5 dostanie 5-3+10=12 złota.
gracz na levelu 5 pokonujący przeciwnika o poziomie 3 dostanie 3-5+10=8 złota.

Walki z przeciwnikami o różnicy poziomów powyżej 10 nie są możliwe (chyba, że przez zaproszenie, a tam nie ma nagród w ogóle), więc problem "wygrania" ujemnej wartości złota nie istnieje, ale na wszelki wypadek można dodać warunek mówiący o tym, że minimalna ilość wygranego złota nie może być mniejsza niż 5.

Uważam, że byłoby to dobre rozwiązanie, ponieważ walki z przeciwnikami o niższym poziomie są zwykle łatwiejsze i krótsze, stąd powinny być nagradzane w mniejszym stopniu niż długie i męczące bitwy z silniejszym od siebie. Balans w skali makroekonomicznej zostanie zachowany, więc Twórcy nie muszą się martwić o to, że przez takie rozwiązanie zostanie wygenerowana zbyt duża ilość złota w grze.
lvl 7
2013-06-19 14:20:26
"walki z przeciwnikami o niższym poziomie są zwykle łatwiejsze i krótsze, stąd powinny być nagradzane w mniejszym stopniu niż długie i męczące bitwy z silniejszym od siebie"
Czyli twoja dluga i meczaca bitwa z silniejszym od siebie ktora zakonczyla sie porazka powinna byc zakonczona mniejsza iloscia zlota dla przeciwnika tylko dlatego ze ma wyzszy level?
lvl 7
2013-06-19 14:22:24
Tak.

EDIT:

OK - wyjaśnię.
Jeśli gracz o levelu 5 wygywa walkę, z przeciwnikiem o levelu 3, ale potyczka był długa i męcząca, to znaczy, że nasz świeżo upieczony właściciel portretu mieszczanina jest cieniasem (powinien pokonać niższego poziomem gracza szybko i humanitarnie) i nie należy mu się wysoka nagroda.
Jeśli gracz o levelu 5 wygrywa walkę z przeciwnikiem o levelu 3 szybko i bezproblemowo - dostaje mniej kasy, ale poświęcił na potyczkę ledwie kilka chwil, więc i tak wyszedł na swoje.
Jeśli gracz o poziomie 3 daje łupnia graczowi o wyższym poziomie to bez wątpienia należy mu się sowita nagroda, niezależnie od tego jak trudno było mu wygrać, ponieważ pokonał silniejszego i bardziej doświadczonego gracza od siebie.
#Edytowany (2013-06-19 14:31:47) przez klockilego
lvl 6
2013-06-19 15:30:39
Niestety tutaj nie masz takiego lvl jak w innych grach, poziom 1 który przeznaczy na realną kasę na grę może z łatwością pokonywać 100lvl, więc w przeciągu kilku walk stanie się niezłym milionerem, dlatego jestem na nie :)
lvl 7
2013-06-19 15:39:25
Wydaje mi się, że level 1 jest teraz parowany z max 5 levelem (Administracjo?). Różnica pojawia się od 6 poziomu, kiedy przed podjęciem gry z losowym graczem, maszyna losująca pyta mnie czy wyrażam zgodę na parowanie z poziomem 9+. Wtedy może faktycznie zajść problem o którym mówisz ALE wystarczy dodać warunek, że minimalna ilość wygranego złota nie może przekroczyć 5 a maksymalna 15.
lvl 7
2013-06-19 15:55:17
Moim zdaniem doprowadzi to do tego, że dobrzy gracze z dobrymi taliami będą po prostu mieć jeszcze więcej złota podczas gdy słabsi/pechowi przy braniu nowych talii którzy nie radzą sobie zbyt dobrze, będą zbierali złoto na nową talię jeszcze dłużej. Bo uda im się wygrać 1 walkę na 3, a tu pech chciał że z niższym lvl więc +5 golda.

"Jeśli gracz o levelu 5 wygywa walkę, z przeciwnikiem o levelu 3, ale potyczka był długa i męcząca, to znaczy, że nasz świeżo upieczony właściciel portretu mieszczanina jest cieniasem (powinien pokonać niższego poziomem gracza szybko i humanitarnie) i nie należy mu się wysoka nagroda."
Moim zdaniem od tego masz ranking żeby oceniać poziom graczy a nie lvl.

A przy okazji pytanie do administracji, może zobaczą: Jest planowany system który dla graczy 9+ będzie przydzielał przeciwników biorąc pod uwagę ranking, tak żeby grać z kimś mniej więcej na swoim poziomie?
lvl 13
2013-06-19 15:58:28
Na nie, czasami gracze z niższysz poziomów mają lepsze karty ale przegrają przez pech, a wtedy ja dostane mniej złota za trudną i długą walke...
lvl 7
2013-06-19 16:31:03
"Moim zdaniem od tego masz ranking żeby oceniać poziom graczy a nie lvl."

To może ilość złota za walkę zależna od rankingu? Może to i lepsze rozwiązanie? W ten sposób nowi gracze dostawaliby na początku boosta, a lepszym graczom nie opłacałoby się ich "farmić".

A system dobierania par po rankingu ma być wkrótce, gdzieś o tym pisali.
lvl 16
2013-06-20 15:24:55
Popieram, o ile system mający polegać na przydzieleniu dodatkowego złota za walkę z graczem o wyższym poziomie miał spore wady, to rozwiązanie wydaje mi się dużo lepsze. Przecież w tej grze nie o poziom chodzi, a o to, żeby jak najlepiej umieć grać. Czemu na przykład taki ktoś z 6 poziomem (i wysokim rankingiem) ma ogrywać graczy z poziomami 10+ i dostawać za to dodatkowe złoto, skoro nie było to dla niego żadnym wyzwaniem?

Pojawia się za to wtedy jeszcze jeden problem: co z graczami, którzy są w topce? Czemu taki top1 miałby dostawać mniej złota za wygrane walki? Według mnie dla top10 (albo przynajmniej top3) powinny być nagrody, a nie kary...
lvl 7
2013-06-20 15:34:33
Level nie liczy się w tej grze w ogóle, ba, jeśli nie zależy Ci na rankingu to najlepiej starać się wygrywać walki za jak najmniejszą ilość xp (np swiadomie wpuszczać jakiś atak, żeby nie dostać bonusu za walkę bez straty punktów życia), żeby jak najbardziej opóźnić wbicie poziomu, który zwiększa tylko stopień trudności (parowanie z lepszymi graczami) i tym samym wydłuża czas potrzebny na wyfarmienie złota. (walki z każdym poziomem są coraz dłuższe, a jak paruje Cie z silniejszymi przeciwnikami, np po 6 poziomie jeśli zgodzisz się na losowanie silniejszych paruje z 9+) to trudniej wygrać walkę, czyli ze złota w ogóle nici.

System wynagradzania za walkę z silniejszym i "karania" mniejsza nagrodą za walkę ze słabszym załatwił by ten problem. Dodatkowo myślałem o wprowadzeniu jakiś bonusów za sam poziom postaci, np startowe życie = 15+level, albo coś w tym stylu. Mówię, że myślałem, na razie tego nie proponuje bo nie jestem przekonany, czy nie zepsułoby to gry.
Zaloguj się na stronie głównej aby pisać posty
Devbricks - Łukasz Kowalski all rights reserved, Regulamin
Twórcy gry: Silnik gry: Zły Patryk | Klient gry, www: Doceluf | Projekt i zarządzanie: Eigen | Grafiki: (karty, tła, avatary) - Marud, (karty, elementy www) - Zakała