Propozycje > mechanika: Statystki Obronne

lvl 3
2013-06-14 00:58:57
Atak redukuje Tarczę i musi przeskoczyć próg Życia, aby ubić wroga.
Obecnie Tarcza to taka skorupka którą trzeba zedrzeć, a później Grający potrzebuje tylko jednego dobrego "strzała".

Uważam, że lepszą mechaniką byłoby, gdyby:
Tarcza miała stałą (nieredukowalną zwykłym atakiem) wartość.
Życie z koleji spada z każdym Atakiem i nie odnawia się (samo z siebie).

Cechy obronne mają wtedy więcej sensu: Tarcza działa jak zbroja; a każda rana przybliża Jednostkę do zgonu.
Automatycznie "penetracja pancerza" (czyli omijanie Tarczy), nabiera znaczenia. Mag mógłby wtedy np. ranić skillem bezpośrednio, omijając pancerz.

Tarcza wymagałaby korekty -> wartość "2 Tarczy" wtedy to już ciężko opancerzone jednostki; 3 i więcej to już elitarne karty.
Życie pewnych Jednostek z koleji należałoby podnieść o 1 oczko.

################################################################
edit:
Powyższa zmiana (pewnie) zbyt mocno ingerowałaby w istniejący kod, do tego mnóstwo zmian statsów wszystkich kart.

Wobec tego, co jeśliby:
Życie nie odnawiałoby się co turę (działało tak jak Tarcza teraz), ale dochodzi nowa umiejętność jednostek "Pancerz", który redukuje siłę Ataku zanim ten odejmie Życie?

Kurczące się Życie, zmniejszyłoby znaczenie mocnych kart. Na znaczeniu nabrałyby słabsze karty, walcząc zawsze osłabiałyby nawet najsilniejszego koksa. Większa rotacja kart na stole. Bardziej aktywna, agresywna gra (każdy atak coś daje, a ryzykownie czekać z kupką kart na np. Płonący Wir przeciwnika). Leczenie (Felczer) byłoby sensowniejsze.

Statystyki kart pasowałyby do takiego wariantu zasad (trzeba by tylko dodać niektórym kartą nową umiejętność "Pancerz").

tzn. np.
Jednostka A: Atak 4
vs
Jednostka B : Tarcza 2; Życie 2; umiejętność Pancerz 1

Atak 4 zmniejsza Tarcze z 2 do 0 (po staremu, na stałe) =>
Atak (teraz o sile 2) jest dalej pomniejszany o 1 (dzięki umiejętności Pancerz) =>
Atak (teraz o sile 1) zabiera jeden punkt z Życia (2 => 1) =>
Życie nie odnawia się samo z siebie w następnej turze (zostaje 1).

Nowa umiejętność "Pancerz", byłaby dość powszechną cechą dla jednostek noszących zbroję. Powinni ją mieć np. Rycerze, Golem. Zwykłe karty powinny mieć max 1 Pancerza, Unikalne max 2, Rzadkie 3. Oczywiście ekwipunek mógłby dodawać tę cechę, także "nieopancerzonym" Jednostką.
#Edytowany (2013-06-14 14:02:29) przez Łagi
lvl 6
2013-06-16 19:13:22
Aktualnie gra wygląda tak : gromadzimy zapasy, karty, buffujemy je i jak mamy już dużo kart atakujących to atakujemy, zazwyczaj robi się ustawka 10 na 10 ;) Chociaż najnowszy dodatek to troszeczkę zmienia, wydaje mi się, że gra pójdzie w dobrym kierunku, nie mówię, że Twoja propozycja jest zła, bo jak najbardziej byłaby trafna i cieszyłbym się gdyby udało się ją przeforsować, lecz i bez tego może się okazać, że uzyskamy grę zaskakującą i logiczną, gdzie karty słabe mogą odegrać większą role niż horda elitarnych jednostek. Pożyjemy zobaczymy, mam nadzieje, a raczej jestem pewny, że administracja ma plan ;)
lvl 13
2013-06-26 16:30:43
Temat jest dobrze rozbudowany, odświeżam :P
lvl 48
2013-07-06 18:05:31
Nie wiem, czy gdzies już to było, ale jakiś czas temu zostało wprowadzone, że przy zablokowaniu karty atakującej zmienia się kolor jej obramowania, mi bardzo brakuje takiego czegos po stronie obrońcy, przy większej ilości kart nie idzie rozróżnić którą kartę sie już użyło, a które są jeszcze do dyspozycji.
#Edytowany (2013-07-06 18:06:05) przez Ramalian
Zaloguj się na stronie głównej aby pisać posty
Devbricks - Łukasz Kowalski all rights reserved, Regulamin
Twórcy gry: Silnik gry: Zły Patryk | Klient gry, www: Doceluf | Projekt i zarządzanie: Eigen | Grafiki: (karty, tła, avatary) - Marud, (karty, elementy www) - Zakała