lvl 3
2013-06-14 00:58:57
Atak redukuje Tarczę i musi przeskoczyć próg Życia, aby ubić wroga.
Obecnie Tarcza to taka skorupka którą trzeba zedrzeć, a później Grający potrzebuje tylko jednego dobrego "strzała".
Uważam, że lepszą mechaniką byłoby, gdyby:
Tarcza miała stałą (nieredukowalną zwykłym atakiem) wartość.
Życie z koleji spada z każdym Atakiem i nie odnawia się (samo z siebie).
Cechy obronne mają wtedy więcej sensu: Tarcza działa jak zbroja; a każda rana przybliża Jednostkę do zgonu.
Automatycznie "penetracja pancerza" (czyli omijanie Tarczy), nabiera znaczenia. Mag mógłby wtedy np. ranić skillem bezpośrednio, omijając pancerz.
Tarcza wymagałaby korekty -> wartość "2 Tarczy" wtedy to już ciężko opancerzone jednostki; 3 i więcej to już elitarne karty.
Życie pewnych Jednostek z koleji należałoby podnieść o 1 oczko.
################################################################
edit:
Powyższa zmiana (pewnie) zbyt mocno ingerowałaby w istniejący kod, do tego mnóstwo zmian statsów wszystkich kart.
Wobec tego, co jeśliby:
Życie nie odnawiałoby się co turę (działało tak jak Tarcza teraz), ale dochodzi nowa umiejętność jednostek "Pancerz", który redukuje siłę Ataku zanim ten odejmie Życie?
Kurczące się Życie, zmniejszyłoby znaczenie mocnych kart. Na znaczeniu nabrałyby słabsze karty, walcząc zawsze osłabiałyby nawet najsilniejszego koksa. Większa rotacja kart na stole. Bardziej aktywna, agresywna gra (każdy atak coś daje, a ryzykownie czekać z kupką kart na np. Płonący Wir przeciwnika). Leczenie (Felczer) byłoby sensowniejsze.
Statystyki kart pasowałyby do takiego wariantu zasad (trzeba by tylko dodać niektórym kartą nową umiejętność "Pancerz").
tzn. np.
Jednostka A: Atak 4
vs
Jednostka B : Tarcza 2; Życie 2; umiejętność Pancerz 1
Atak 4 zmniejsza Tarcze z 2 do 0 (po staremu, na stałe) =>
Atak (teraz o sile 2) jest dalej pomniejszany o 1 (dzięki umiejętności Pancerz) =>
Atak (teraz o sile 1) zabiera jeden punkt z Życia (2 => 1) =>
Życie nie odnawia się samo z siebie w następnej turze (zostaje 1).
Nowa umiejętność "Pancerz", byłaby dość powszechną cechą dla jednostek noszących zbroję. Powinni ją mieć np. Rycerze, Golem. Zwykłe karty powinny mieć max 1 Pancerza, Unikalne max 2, Rzadkie 3. Oczywiście ekwipunek mógłby dodawać tę cechę, także "nieopancerzonym" Jednostką.
#Edytowany (2013-06-14 14:02:29) przez Łagi
Obecnie Tarcza to taka skorupka którą trzeba zedrzeć, a później Grający potrzebuje tylko jednego dobrego "strzała".
Uważam, że lepszą mechaniką byłoby, gdyby:
Tarcza miała stałą (nieredukowalną zwykłym atakiem) wartość.
Życie z koleji spada z każdym Atakiem i nie odnawia się (samo z siebie).
Cechy obronne mają wtedy więcej sensu: Tarcza działa jak zbroja; a każda rana przybliża Jednostkę do zgonu.
Automatycznie "penetracja pancerza" (czyli omijanie Tarczy), nabiera znaczenia. Mag mógłby wtedy np. ranić skillem bezpośrednio, omijając pancerz.
Tarcza wymagałaby korekty -> wartość "2 Tarczy" wtedy to już ciężko opancerzone jednostki; 3 i więcej to już elitarne karty.
Życie pewnych Jednostek z koleji należałoby podnieść o 1 oczko.
################################################################
edit:
Powyższa zmiana (pewnie) zbyt mocno ingerowałaby w istniejący kod, do tego mnóstwo zmian statsów wszystkich kart.
Wobec tego, co jeśliby:
Życie nie odnawiałoby się co turę (działało tak jak Tarcza teraz), ale dochodzi nowa umiejętność jednostek "Pancerz", który redukuje siłę Ataku zanim ten odejmie Życie?
Kurczące się Życie, zmniejszyłoby znaczenie mocnych kart. Na znaczeniu nabrałyby słabsze karty, walcząc zawsze osłabiałyby nawet najsilniejszego koksa. Większa rotacja kart na stole. Bardziej aktywna, agresywna gra (każdy atak coś daje, a ryzykownie czekać z kupką kart na np. Płonący Wir przeciwnika). Leczenie (Felczer) byłoby sensowniejsze.
Statystyki kart pasowałyby do takiego wariantu zasad (trzeba by tylko dodać niektórym kartą nową umiejętność "Pancerz").
tzn. np.
Jednostka A: Atak 4
vs
Jednostka B : Tarcza 2; Życie 2; umiejętność Pancerz 1
Atak 4 zmniejsza Tarcze z 2 do 0 (po staremu, na stałe) =>
Atak (teraz o sile 2) jest dalej pomniejszany o 1 (dzięki umiejętności Pancerz) =>
Atak (teraz o sile 1) zabiera jeden punkt z Życia (2 => 1) =>
Życie nie odnawia się samo z siebie w następnej turze (zostaje 1).
Nowa umiejętność "Pancerz", byłaby dość powszechną cechą dla jednostek noszących zbroję. Powinni ją mieć np. Rycerze, Golem. Zwykłe karty powinny mieć max 1 Pancerza, Unikalne max 2, Rzadkie 3. Oczywiście ekwipunek mógłby dodawać tę cechę, także "nieopancerzonym" Jednostką.
#Edytowany (2013-06-14 14:02:29) przez Łagi